"Zaboravite sve što znate o vinu. Pokušajte zaboraviti na zaštićene oznake izvornosti vina, složene i zahtjevne standarde usluga i sve što vam je sommelier rekao na tečaju degustacije vina. Zaboravite tradiciju i zaboravite da govorimo o tekućini koja simbolizira Krv Kristovu u crkvi. Sada otvorite oči, što vidite? Slatko i plavo piće s 11,5 posto alkohola. To je Gik. Želite li ga isprobati?"
Ovim je riječima opisano eksluzivno plavo vino na službenoj stranici španjolskog branda Gik i malo koga može ostaviti ravnodušnim. Naviknuti smo na bijela, crna i rose vina pa nam nikako nije jasno kako vino može biti plavo, osim ako mu nije dodan liker Blue Curaçao.
Plavo vino se dobiva mješavinom soka bijelog i crvenog grožđa, a plavo je zahvaljujući pigmentu anthocyaninu (dobiva se iz kore crvenih grozdova) te organskom bojilu indigo karminu. Ljudi iza ovog fenomenalnog proizvoda nemaju nikakva prijašnja znanja o proizvodnji vina. Kako stoji na njihovoj stranici, oni su mala grupa od šest dvadesetogodišnjaka, nemaju fiksni raspored ni hijerarhiju, a njihov ured je po cijelom svijetu. Oni nisu biznismeni već kreativci: dizajneri, programeri, umjetnici i glazbenici.
Zašto plavo vino?
"Gik je stvoren zbog zabave. Malo smo razbili rutinu da vidimo što će se dogoditi. Stvorili smo nešto novo. Drugačije. Zašto plavo vino? A zašto ne?"
Vrlo kratko i jasno, ovi kreativci su se zaista potrudili napraviti nešto do sad neviđeno, a sve su upakirali direktnim i zanimljivim marketingom. Svaka čast! Njihovo vino možete naručiti na službenoj stranici po cijeni od 36 eura (oko 270 kuna) za tri boce.