'Kad je riječ o izgledu, kako se prezentirate tj. kako se dotjerujete, to je važnije od klasične ljepote', kaže Brandy Mychals, autorica knjige How to Read a Client from Across the Room. 'Razgovor za posao može biti gotov i prije nego sjednete, jer je osoba već donijela odluku o vama', upozorava.
Pogledajte pet detalja koji su presudni za prvi dojam koji ostavljate na druge:
1. Stopala govore
Ljudi odmjere obuću koju nosite. U studiji objavljenoj u Journal of Research in Personality, pokazalo se da ljudi mogu pretpostaviti dob, spol, prosječnu zaradu neke osobe samo na osnovu njene obuće. Određene crte osobnosti se često povezuju s dizajnom obuće. Što je par cipela grublji, to je po procjeni ispitanika grublji i karakter osoba koje ih nose. Istovremeno, elegantniji modeli se povezuju s bogatstvom i savjesnošću. Zanimljivo da trenutno popularne gležnjače ostavljaju dojam agresivnosti.
2. Moć kozmetike
Malo sjenila i rumenila proljepšava svaku ženu i ostavlja dojam većeg samopouzdanja. Studija iz 2011. koju su proveli na Sveučilištu Harvard pokazuje da su žene koje nose malo šminke simpatičnije, djeluju sposobnije i ulijevaju veće povjerenje nego one koje uopće ne nose šminku. Istovremeno, teža šminka također može proljepšati osobu ali takva žena ne ostavlja dobar dojam - mnogima takve žene ne ulijevaju povjerenje jer misle da su sklone prijevari. Dakako to je samo prvi dojam.
3. Zubi
Početkom 2012. u Kelton Research proveli su istraživanje s 1.000 volontera koji su ocjenjivali slike muškaraca i žena koji se osmjehuju i pokazuju zube. One s ravnim, zdravim zubima ocijenili su kao sretnije, pametnije, uspješnije i popularnije nego one s krivim zubima. Osim toga, 38% ispitanih reklo je da zbog krivih zubiju ne bi otišlo na drugi romantični sastanka s osobom. Gotovo polovica je rekla da bi osoba s lijepim zubima vjerojatnije dobila posao nego jednako iskusna osoba koja ima problematične zube.
4. Suknja je jača od hlača
Kad je riječ o poslovnom odijelu, žena koja nosi suknju djeluje sigurnije i uspješnije - smatra se da zarađuje više, nego one koje nose hlače i sako. Sudionici ispitivanja koje je provedeno na britanskom Sveučilištu Hertfordshire objasnili su da suknja uravnotežuje profesionalnost i privlačnost bez da žena bude provokativna.
Da je odjeća važan faktor i u percepciji vlastitih sposobnosti pokazalo je istraživanje na Northwestern University's Kellogg School of Management. Studenti koji su nosili bijele kute tijekom znanstvenog eksperimenta bolje su obavili zadatak nego oni koji su radili u svakodnevnoj odjeći.
5. Držanje
Samim tim što stojite uspravno, prsima sasvim malo prema gore, odmah ostavljate bolji dojam. Studija iz 2011. objavljena u Psychological Science, pokazuje da otvoren stav tijela i snažnije zauzimanje prostora ne djeluje samo na druge koji vas automatski doživljavaju kao osobe s većim samopouzdanjem i autoritetom već djeluje i na naše vlastito mišljenje o sebi kao i na naše ponašanje. Stav tijela važniji je od titule, daje nam osjećaj moći bez obzira na stupanj obrazovanja, pokazuje istraživanje.