Grozno je što vam se sve može dogoditi popijete li samo čašu ovog pića dnevno

Razlozi zašto biste se trebali odreći gaziranih pića povećavaju se iz dana u dan. Od raka, preko karijesa sve do onečišćenja vode. No sad toj listi možete dodati i starenje.

25.10.2014.
11:38
VOYO logo

Prema najnovijem istraživanju objavljenom u znanstvenom časopisu 'American Journal of Public Health', tijekom kojeg je ispitivan DNK 5.309 ispitanika, znanstvenici su otkrili da je ispijanje gaziranih pića povezano s kraćom duljinom telomera u bijelim krvnim stanicama. Naime, ako pijete šest decilitara gaziranog pića dnevno, bit ćete 4.6 godina stariji.

"Telomeri su zaštitne kapice na kraju kromosoma", objasnila je Lauren Kessler autorica knjige 'Counterclockwise', te dodala: "Kao što se plastične kapice na krajevima vezica za cipele brinu da vezice ostanu na mjestu, tako i telomeri čuvaju DNK od toga da se ne 'pohaba' tijekom dioba stanica." Prijašnja istraživanja dokazala su da kako se telomeri skraćuju, tako se i stanice prestanu dijeliti, a to je ono što nas održava mladima i omogućava organima da normalno funkcioniraju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zahvaljujući starenju stanica zbog skraćivanja telomera mogu nastati brojni zdravstveni problemi, kao što su različite upale, otpornost na inzulin i oksidacijsko oštećenje tkiva. A znanstvenici ističu da je duljina telomera povezana čak i sa životnim vijekom.

"Redovita konzumacija slatkih gaziranih pića mogla bi utjecati na razvoj bolesti, i to ne samo zbog naprezanja tijela oko metaboličke kontrole šećera, nego i zbog ubrzanog staničnog starenja tkiva", upozorila je autorica istraživanja, Elissa Epel, profesorica osihijatrije sa Sveučilišta u Kaliforniji.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Iako ne postoji podatak koliko ljudi svakodnevno konzumira gazirana pića u Hrvatskoj, u SAD-u, tvrde znanstvenici, prerano stari čak 21 posto stanovnika.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo