TKO JE 'UBIO' AMY WINEHOUSE? /

Umri i sve će ti biti oprošteno!

Ne smijemo zaboraviti kako su svi naši idoli i sve pjevačke zvijezde ipak samo ljudi od krvi i mesa koji će činiti greške i donositi krive odluke kao bilo tko od nas običnih smrtnika

3.10.2015.
12:38
VOYO logo

Ovoga tjedna u zagrebačka kina stigao je dugoočekivani dokumentarac o Amy Winehouse, a sama premijera na neki je čudan način ispisala novo tužno poglavlje njezinog nesretnog, porocima uništenog života. Izvještaj s te promocije, naime, u većini se mainstream medija sveo na naslikavanje domaćih kvazi celebrityja od kojih dobar dio vjerojatno ne zna niti jednu njezinu pjesmu. Na podcjenjivački i degutantno površan odnos hrvatskih medija prema glazbi već odavno smo navikli, no ono što u čitavoj priči posebno smeta je što se, uz par časnih iznimaka, ništa bolje nisu ponijeli ni njihovi kolege u, što se pop-kulture tiče, mnogo civiliziranijim zemljama poput rodne joj Velike Britanije.

Tako su film Asifa Kapadije, umjesto nekih javnosti nepoznatih detalja iz njezine karijere, mjesecima „najavljivale“ vijesti o bijesu Amynog oca Mitcha Winehousea koji je redatelju zamjerao način na koji ga je prikazao. To nas, pak, vraća u prošlost i stvara jasnu poveznicu s vjerojatno ultimativnom žrtvom „showbusinessa“, izgubljenim „Petrom Panom“ Michaelom Jacksonom koji je život pod svjetlima reflektora okončao kao poremećena karikatura, ovisna o bezbrojnim tabletama i uništena plastičnim operacijama i optužbama za pedofiliju. Usporedimo li broj tekstova o Jacksonovim skandalima s onima posvećenima samoj glazbi, te pridodamo li tome psihopatski, gotovo robovlasnički odnos njegovog oca Joea, morat ćemo se začuditi kako je „ludi Jacko“ barem do kraja osamdesetih ostao koliko-toliko normalan.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Što se tiče gospođice Winehouse, nju su od samog početka dizali u nebesa i uspoređivali s najvećim soul divama, s čime se još i mogla nositi, no put bez povratka započeo je u trenutku kada su dežurni novinarski lešinari shvatili kako uz nevjerojatan glas, posjeduje i ogroman apetit za drogama i alkoholom. Nakon toga u drugi su plan sve više padale „Valerie“, „Back To Black“ i ostale velike pjesme, pošto su portali na redovnoj bazi objavljivali fotografije na kojima tumara „rasturena svim i svačim“ i najnovije „updateove“ autodestruktivne veze s Blakeom Fiedler-Civilom, još jednim u beskrajnom nizu razvaljenih londonskih klinaca koje je od gomile drugih pripadnika svoje generacije drugačijim činila tek činjenica da hoda s najtalentiranijom britanskom glazbenicom novog milenija. Njega se i u ovom filmu označava kao glavnog krivca za njezino propadanje iako je vjerojatnije da se pravi razlog krije u staroj izreci slavnog britanskog kritičara i možda ultimativnog rock „junkieja“ Nicka Kenta: „neki se ljudi rode s neutaživom potrebom za nošenjem ženske odjeće, a ja s istom takvom potrebom za uzimanjem heroina i kokaina“.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Spomenuto „lešinarenje“ kulminiralo je prilikom potpunog debakla koji je doživjela tijekom posljednjeg koncerta koji je održala za života, onoga u Beogradu. Tom se prilikom nije mogla sjetiti gotovo niti jednog stiha, kao ni imena članova svog pratećeg benda, a njezino izgubljeno tumaranje po pozornici zaista je ledilo krv u žilama. Izvještaji su se sveli na sveopće zgražanje i moraliziranje, pri čemu se nitko nije zapitao kako se moglo dogoditi da osoba u takvom psihofizičkom stanju uopće krene na turneju. Nedugo zatim, kada je diljem svijeta odjeknula vijest o smrti Amy Winehouse, isti ti novinari krenuli su je naveliko oplakivati i nazivati „divom“, „neprežaljenom“ i „anđelom“, u potpunosti se odričući bilo kakve krivnje za tako tragičan završetak nečega što je moglo biti prekrasna glazbena priča.

To nas dovodi do još jedne neizbježne paralele, a to je svakako Whitney Houston koja je medijsku rehabilitaciju doživjela tek nakon što se pod utjecajem lijekova i alkohola utopila u hotelskoj kadi. Iz kolektivne memorije tada su u sekundi izbrisani svi novinski tekstovi o monstruoznom joj karakteru, iživljavanju nad vlastitim suradnicima i kaotičnom odnosu sa suprugom Bobbyjem Brownom.

U konačnici, ne smijemo zaboraviti kako su svi naši idoli i sve pjevačke zvijezde ipak samo ljudi od krvi i mesa koji će činiti greške i donositi krive odluke kao bilo tko od nas običnih smrtnika. Uz to, treba istaknuti i kako glazbeni talent ponekad dobivaju i „nemilosrdni gadovi“, odnosno da su prekrasne pjesme nerijetko napisali zaista odvratni ljudi. A priču Amy Winehouse od bilo kakvog će filma mnogo bolje i vjerodostojnije ispričati njezine pjesme, jer one su i najvažniji razlog zbog kojeg je se trebamo sjećati.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Imaš priču? Javi nam se!
Imaš priču, ekskluzivu ili jednostavno temu za koju bi se trebalo čuti? Javi nam se, a mi ti jamčimo anonimnost.
Pošalji priču