ZABORAVITE GOVORE /

Političari padaju, bordaju, plešu, love lajkove i glasove. Političari u TikTok kampanji

Voze bicikle, plešu, kuhaju pa čak i padaju. Sve to na društvenim mrežama rade kandidati na lokalnim izborima do kojih su preostala tri tjedna. Zašto je važno ulagati u društvene mreže, kako to rade političari?

Katarina Brečić

Katarina Brečić

Više od 15 godina prati politiku. Drži se one - pitam što vas zanima

27.4.2025.
22:53
VOYO logo
VOYO logo

Da se gradonačelnika Zagreba bira po popularnosti na Tik Toku, Davor Bernardić bi pobijedio. Jedan njegov video dobio je više od 300 tisuća pregleda.

Kampanja na društvenim mrežama važnija nego ikad

Videi aktualnog gradonačelnika Tomislava Tomaševića na Instagramu idu do 100 tisuća. Kampanja na društvenim mrežama puno je važnija nego prije četiri godine, kaže Tomašević.

"Dosta sad ljudi više ne konzumira klasične medije za informiranje, već isključivo društvene mreže. Tako da se u tom smislu moramo prilagođavati", kaže Tomašević.

Znaju to i u HDZ-u pa na promociji njihovog kandidata radi tim. Kažu da se žele približiti onima koji stalno imaju mobitel u rukama.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Očekuje dosta izbora i od te, po nama vrlo zapostavljene populacije glasača od 18 do 25 godina. Želimo ih ovaj put izvući na birališta, da kažu svoj stav i naravno da zaokruže nas", pojašnjava HDZ-ov kandidat Mislav Herman.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
ŠOK U MEĐIMURJU /

Promijenila nacionalnost u romsku da može sudjelovati na lokalnim izborima? 'Šokirani smo!'

Image
ŠOK U MEĐIMURJU /

Promijenila nacionalnost u romsku da može sudjelovati na lokalnim izborima? 'Šokirani smo!'

Važnost društvenih mreža većina shvati tek pred izbore, kada češće objavljuju.

"One ne mogu nekoga napraviti političarom, ali one su način da mi komuniciramo svoje poruke i prezentiramo ono što radimo", kaže Nataša Tramišak, HDZ-ova kandidatkinja za osječko-baranjsku županicu.
"Svaki komunikacijski kanal je bitan, pa tako i društvene mreže koje su komunikacijski kanal s našim građanima, koje su danas sveprisutne", slaže se HDZ-ov Ivan Radić, gradonačelnik Osijeka.

Kuhaju, treniraju, šalju poruke

Objavljuju kako kuhaju, bave se sportom, plešu. Ili samo šalju političke poruke.

Gradonačelnik Splita kaže da skromno ulaže.

"Jedan dio napravim sam, a jedan dio naprave profesionalci. Ali uvijek se trudimo prezentirat naše ideje, a to je borba za javno dobro", objašnjava Ivica Puljak.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

I dok je većina na TikToku i Instagramu, još je onih koji veću pozornost stavljaju na Facebook.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Truda ulažem puno, novaca malo. I ja imam 27 tisuća pratitelja, to je čudo", kaže Željko Kerum, kandidat za gradonačelnika Splita.

Nekima društvene mreže nisu bitne

Treći i dalje nisu shvatili utjecaj koji društvene mreže imaju pa uglavnom ne kreiraju video sadržaje.

"Nemam potrebe dokazivati da prekrasno pjevam jer to na YouTubeu možete vidjeti kroz sve ove godine sam pokazao", siguran je Ranko Ostojić, kandidat za splitsko-dalmatinskog župana.

"Moje iskustvo, a dugo sam u politici, najviše vam je terenski rad i kontakt s ljudima", slaže se Davor Matijević, SDP-ov kandidat za gradonačelnika Splita.

A puno mogu naučiti od stranačkog šefa, čiji je video kuhanja dosegnuo gotovo 200 tisuća pregleda.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Kao što je nekad bio kafić ili gostionica, gdje ste razgovarali s ljudima, danas razgovarate preko društvenih mreža. Recimo TikTok pokazuje da sam ja čovjek od krvi i mesa, a da nisam robot", objašnjava Siniša Hajdaš Dončić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

I koliko god bili negativni komentari, potencijalni birači zapamtit će sadržaje onih najkreativnijih.

papa
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo
Još iz rubrike
Image
VRIJEME OTKUCAVA /

Svijet na rubu kaosa, Putin naručio portret za Trumpa - krije li se tu poruka?