Da se gradonačelnika Zagreba bira po popularnosti na Tik Toku, Davor Bernardić bi pobijedio. Jedan njegov video dobio je više od 300 tisuća pregleda.
Kampanja na društvenim mrežama važnija nego ikad
Videi aktualnog gradonačelnika Tomislava Tomaševića na Instagramu idu do 100 tisuća. Kampanja na društvenim mrežama puno je važnija nego prije četiri godine, kaže Tomašević.
"Dosta sad ljudi više ne konzumira klasične medije za informiranje, već isključivo društvene mreže. Tako da se u tom smislu moramo prilagođavati", kaže Tomašević.
Znaju to i u HDZ-u pa na promociji njihovog kandidata radi tim. Kažu da se žele približiti onima koji stalno imaju mobitel u rukama.
"Očekuje dosta izbora i od te, po nama vrlo zapostavljene populacije glasača od 18 do 25 godina. Želimo ih ovaj put izvući na birališta, da kažu svoj stav i naravno da zaokruže nas", pojašnjava HDZ-ov kandidat Mislav Herman.
Važnost društvenih mreža većina shvati tek pred izbore, kada češće objavljuju.
"One ne mogu nekoga napraviti političarom, ali one su način da mi komuniciramo svoje poruke i prezentiramo ono što radimo", kaže Nataša Tramišak, HDZ-ova kandidatkinja za osječko-baranjsku županicu.
"Svaki komunikacijski kanal je bitan, pa tako i društvene mreže koje su komunikacijski kanal s našim građanima, koje su danas sveprisutne", slaže se HDZ-ov Ivan Radić, gradonačelnik Osijeka.
Kuhaju, treniraju, šalju poruke
Objavljuju kako kuhaju, bave se sportom, plešu. Ili samo šalju političke poruke.
Gradonačelnik Splita kaže da skromno ulaže.
"Jedan dio napravim sam, a jedan dio naprave profesionalci. Ali uvijek se trudimo prezentirat naše ideje, a to je borba za javno dobro", objašnjava Ivica Puljak.
I dok je većina na TikToku i Instagramu, još je onih koji veću pozornost stavljaju na Facebook.
"Truda ulažem puno, novaca malo. I ja imam 27 tisuća pratitelja, to je čudo", kaže Željko Kerum, kandidat za gradonačelnika Splita.
Nekima društvene mreže nisu bitne
Treći i dalje nisu shvatili utjecaj koji društvene mreže imaju pa uglavnom ne kreiraju video sadržaje.
"Nemam potrebe dokazivati da prekrasno pjevam jer to na YouTubeu možete vidjeti kroz sve ove godine sam pokazao", siguran je Ranko Ostojić, kandidat za splitsko-dalmatinskog župana.
"Moje iskustvo, a dugo sam u politici, najviše vam je terenski rad i kontakt s ljudima", slaže se Davor Matijević, SDP-ov kandidat za gradonačelnika Splita.
A puno mogu naučiti od stranačkog šefa, čiji je video kuhanja dosegnuo gotovo 200 tisuća pregleda.
"Kao što je nekad bio kafić ili gostionica, gdje ste razgovarali s ljudima, danas razgovarate preko društvenih mreža. Recimo TikTok pokazuje da sam ja čovjek od krvi i mesa, a da nisam robot", objašnjava Siniša Hajdaš Dončić.
I koliko god bili negativni komentari, potencijalni birači zapamtit će sadržaje onih najkreativnijih.