Svjetskom premijerom konceptnog vozila ID.AERO u Kini, Volkswagen najavljuje svoju prvu globalnu potpuno električnu limuzinu koja će zamjeniit Passata. Model ID. AERO opremljen je snažnom litij-ionskom baterijom neto sadržaja energije od 77 kWh. Zahvaljujući interakciji učinkovitog pogonskog sustava i izvrsnih aerodinamičkih svojstava, ID. AERO ostvaruje doseg do 620 km. No vratimo se mi na povijest
Volkswagenov Passat i službeno je dobio elekto-nasljednika, a za neke od njegovih izvedbi sigurno niste nikada čuli
Prva generacija Passata lansirana je 1973. u limuzinskim inačicama s dvoja i četvero vrata te s troja i petero vrata. Izvana sva četiri modela dijele stil popularnog dizajnera Giorgetta Giugiara. Prva generacija Passata bila je varijanta mehanički identične limuzine Audi 80, predstavljene godinu dana ranije
Passat je dobio facelifting 1977. s obnovljenom unutrašnjošću i vanjštinom te s promijenjenim položajem pokazivača smjera i ovisno o modelu, četiri okrugla ili dva pravokutna prednja svjetla
Druga generacija Passata lansirana je 1981. Platforma, nazvana B2, ponovno se temeljila na odgovarajućoj verziji Audija 80, koja je bila lansirana 1978. B2 Passat bio je nešto duži. Uz kompakta i karavana, postojala je i konvencionalna limuzina, koja se do facelifta 1985. u Europi prodavala kao Volkswagen Santana
Kao i prethodna generacija, B2 Passat se uglavnom prodavao s četverocilindričnim benzinskim i dizel motorima. Godine 1985. je dobio blagi facelift, koji se sastojao od novih, većih branika, retuširanja unutrašnjosti, nove prednje maske i novih stražnjih svjetala na hatchback verzijama. Kompakt s troja vrata je ukinut, dok je ime Santana izbačena iz Europe. Dana 31. ožujka 1988. proizvodnja je završila s 3.345.248 proizvedenih u Njemačkoj. Svjetska proizvodnja iznosila je oko 4,5 milijuna jedinica.
Treća generacija Passata predstavljena je u ožujku 1988. u Europi, 1990. u Sjevernoj Americi i 1995. u Južnoj Americi. Zbog nedostatka rešetke prednji kraj automobila podjsećao je na starije Volkswagenove automobile sa stražnjim motorom. U to je vrijeme bio to prvi Passat s poprečnim rasporedom motora izrađenim na platformi koju je dizajnirao Volkswagen, umjesto da je dijeli s Audijevom limuzinom
Ova generacija Passata prodavala se kao limuzina s četvera vrata ili kao karavan s petero vrata, s time da se Passat nije više prodavao kao kompakt. Prodavan je pod imenom Passat na svim tržištima.Dolazio je i koa Passat GT s benzinskim 1.8 motorom od 112 KS iz Golfa GTi. Volkswagenov novi 2,8-litreni VR6 motor omogućio mu je najveću brzinu od 224 kilometra na sat, a 1,9-litreni i 1,6-litreni dizel motor također su bili dostupni
B3 Passat je 1993. godine dobio redizajn, ali i novu oznaku B4, iako nije bio potpuno novi model. Faceliftom su dotjerani vanjski paneli karoserije osim krova, s najočiglednijom vanjskom promjenom ponovnog uvođenja rešetke kako bi odgovarala stilu ostalih Volkswagenovih modela iste generacije iz tog doba, kao što su Mk3 Golf i Jetta. Unutrašnjost je blago ažurirana i uključuje sigurnosnu opremu, poput dvostrukih prednjih zračnih jastuka i zatezača sigurnosnih pojaseva, iako je osnovni dizajn ploče s instrumentima ostao nepromijenjen. Rešetka je uvedena kako bi prednji kraj dobio agresivniji izgled, jer je prethodni model izgledao previše 'pasivno'
Automobil je bio dostupan s 'nepoderivim' 1.9 dizelskim motorom s turbopunjačem i izravnim ubrizgavanjem (TDI), koji daje 90 KS. Imao je iznimno malu potrošnju goriva od 5,2 L/100 km na autocesti. U kombinaciji s 98 litara spremnikom za gorivo, B4 TDI karavan je imao domet od 1800+ km
Potpuno novi Passat, temeljen na platformi Volkswagen grupe B5, lansiran je u veljači 1997. Passat je predstavio novi dizajn koji je još i danas popularan u našim krajevima. Pogon na 4 kotača uveden je 1997. kao opcija za 1,8-litreni, 2,8-litreni V6, 1,9-litreni TDI, 2,0-litreni TDI i 2,5-litreni V6 TDI motori. 1,8-litreni benzinski motor u Passatu i Audiju A4 ima niži kapacitet ulja, i može patiti od problmema s talogom, ako se ne mijenjaju u redovitim intervalima. 1,6-litreni benzinski motor izbačen je do 1999., ostavljajući 1,8-litreni 20-ventilski motor kao početni
B5.5 Passat počeo se proizvoditi krajem 2000. godine. Snažni 4,0-litreni W8 motor koji proizvodi 275 KS predstavljen je 2001. u luksuznoj verziji automobila koja je uključivala standardni 4motion pogon na sve kotače. Ovaj je motor trebao biti testna platforma za novu W tehnologiju motora Volkswagen grupe, koja će se kasnije pojaviti na W12 u Phaetonu, Audiju A8 i Bentley Continentalu GT, te W16 motoru u Bugatti Veyronu. Motor je prestao proizvoditi 2004.
B6 je debitirao na Ženevskom sajmu automobila u ožujku 2005., a lansiran u Europi u ljeto 2005. Za razliku od svog prethodnika, B6 Passat više nije dijelio svoju platformu s Audijevim ekvivalentnim modelom (Audi A4). Poznati 2,0-litreni dizelski motor s turbopunjačem i izravnim ubrizgavanjem (TDI) najtraženija je verzija u Europi, a dostupan je bio u varijantama od 140 i 170 KS. Kasnije su se tražile verzije proizvedene nakon 2007. godine zbog poznatih problema s pumpama goriva
U veljači 2008. 2.0 FSI zamijenjen je novim 1,8-litrenim TSI motorom i 6-stupanjskim automatskim mjenjačem koji je razvio Audi., a nudio je snagu od 160 KS. Ekskluzivno za Europu, Japan, Australiju i Novi Zeland bilo je ograničeno izdanje Passata R36, koje je imalo 3,6-litreni V6 motor. Ova verzija Passata razvijala je 300 KS i pogon na sve kotače, a kao službeno vozilo njime se koristio i pokojni zagrebački gradonačelnik Milan Bandić
Volkswagen je 2008. odlučio izbaciti na tržište Ušminkani Passat" imena Passat CC. CC, ili "Comfort Coupé", je coupé verzija Passata s 4 vrata. Namijenjen je da bude konkurencija Mercedesu CLS, te je tako CC bio elegantniji i luksuzniji od prethodno predstavljenog Passata B6. U SAD-u je odbačeno ime Passat, a automobil se prodavao samo kao CC. Motori ponuđeni u CC-u odražavaju one iz običnog Passata, s opcijama osnovnog 2,0-litrenog četverocilindraša s turbopunjačem ili opcijskog 3,6-litrenog VR6, koji uključuje pogon na sva četiri kotača. Volkswagen je krajem 2011. dotjerao Passat CC za 2012. godinu, sa stilskim promjenama sličnim onima većeg Phaetona
B7 Passat predstavljen je na Pariškom sajmu automobila u rujnu 2010. Iako su ga entuzijasti VW-a označili kao "B7", automobil nije potpuno novi model. Redizajn je rezultirao novim vanjskim detaljima, s istaknutim promjenama na rešetki i prednjim svjetlima. Unutrašnjost je imala manje izmjene u detaljima u odnosu na B6, iako je osnovni dizajn ploče s instrumentima ostao nepromijenjen
Passat se prodavao i u ostatku svijeta, ali nije svugdje nosio isto ime. Tako se kineska verzija Passata zvala Lingyu, a zapravo se radilo o restiliziranoj verziji prve generacije Škode Superb. Proizveden od strane SAIC Volkswagena, Passat Lingyu predstavljen je 2005. godine, naslijeđujući Passat B5. Godine 2009. predstavljena je dorađena verzija kao Passat New Lingyu (Xinlingyu). Proizvodnja je trajala do 2011. godine i zamijenio ga je Passat NMS. Volkswagen je sredinom 2008. izradio 20 primjeraka Passata Lingyu na gorive ćelije koji će biti predstavljen na Olimpijskim igrama u Pekingu 2008. Postojala i verzija slična europskoj koja se u Kini zvala Magotan
Nisu samo Kinezi imali svoju verziju Passata nego i Amerikanci. Točnije, ova verzija se pojavila 2011., a poznat je kao Passat NMS (New Midsize Sedan ) koji je napravljen za Sjevernu Ameriku, ali se prodavao i u Južnoj Koreji, Bliskom istoku te Kini. Ovaj model je niži u usporedbi s europskim Passatom kako bi se probio na glavno tržište limuzina srednje veličine i tako ponudio nižu cijenu. Godine 2019. objavljen je novi Passta NMS dizajniran samo za Sjevernu Ameriku kao model za 2020. godinu. Drugu generaciju i dalje pokreće 2,0-litreni TSI I4 benzinski motor sa 174 konjske snage i automatski mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa iz prve generacije. Nakon modela 2022. godine, Volkswagen je ukinuo Passat u Sjevernoj Americi zbog spore prodaje
Model osme generacije Passata predstavljen je u studenom 2014. u Europi kao limuzina i karavan. Kako bi se smanjila težina, korišteni su lagani materijali poput aluminija i vakuumski oblikovanog čelika. Prema riječima predsjednika uprave Volkswagena, Martina Winterkorna, B8 je "premium automobil bez premium cijene", što ukazuje na to da je Passat premješten u segment malih automobila, za razliku od modela prethodne generacije koji su bili zamišljeni kao veliki obiteljski automobili, Mnogi su automobilski novinari kritizirali ovu strategiju budući da je Passat zapravo bio konkurencija Audiju A6
Ponuda motora za Passat B7 doživjela je elektrifikaciju. Tako je benzinskim i dizelskim varijantama dodan i plug-in hibrid, Passat GTE, s paketom baterija iz Golfa GTE i Audija A3 Sportback e-tron
Predvođen novim šefom dizajna Walterom de Silvom i proizvođačem karoserija Bertoneom, Passat je 2015. osvojio nagradu Europski automobil godine 2015. Sve je to velika ostavštvina modela koji se na tržištu zadržao gotovo 50 godina i kojem je presudila struja. Što se nove generacije tiče, ona se tek mora dokazati, a to neće biti nimalo lak zadatak. Zato su se vjerojatno u Volkswagenu odlučili dati nasljendiku i novo ime. Staro nosi "pretežak" teret...
Volkswagen je početkom godine objavio da više neće proizvoditi svoju najpopularniju limuzinu - Passat. Razlog je, naravno, elektrifikacija, Mnogi su se pitali: Što će sada voziti naša djeca? Zato su Nijemci brže-bolje predstavili njegovog nasljednika na struju i nazvali ga ID.AERO. No mala je utjeha obožavateljima diljem svijeta jer riječ je limuzini koja je prevezla brojne generacije ljudi. I to doslovce, jer s4 proizvodio gotovo 50 godina, točnije od 1973. Od tada je doživio osam generacija, a svaka je ispred broja nosila slovo B - B1, B2, B3... Osim u Europi, prodavao se na svim kontinentima izuzev Antartike, a možda se i tamo našao neki primjerak. Neki od Passata za američko ili kinesko tržite su se bitno razlikovali od europskkih verzija. Zadnji model B8 ušao je u proizvodnju u 2014. godine, a temeljen je na platformi MQB. 'Posljednji Mohikanac' bio je Passat koji se proizvodio za tržište Sjeverne Amerike, ali i on je u fazi postupnog ukidanja. Zato smo se ovdje odlučili prisjetiti se svih osam generacija. Nostalgični, duboko udahnite...