Privlači fanove dopingu unatoč /

Magnet zvan Šarapova

Image
Foto: AP Images

Prekršila je najvažniji zakon za sportaša. Uzela je doping. Kazna? 15 mjeseci suspenzije. 'Kazna' korisnika društvenih mreža? Milijuni novih fanova. Otkrivamo priču

28.4.2017.
16:16
AP Images
VOYO logo

Vraća se 15 mjeseci nakon što je pala na dopinškom testu, za što je, zbog vlastite pogreške, na sebe preuzela odgovornost.

"Bit će teško?"
- "Apsolutno", kazat će Marija Šarapova uoči povratničkog turnira u Stuttgartu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Grand Slam naslovi Šarapove Wimbledon 2004. US Open 2006. Australian Open 2008. Roland Garros 2012. i 2014.

Za lanjski 7. ožujka osvajačica Grand Slama saziva konferenciju za medije. Izvanredno i neočekivano obraćanje javnosti, koje je pak ponukalo mnogobrojne na spekulacije. Štošta se, dakle, "najavljivalo" da će kazati jedna od najboljih tenisačica današnjice. U najvećem broju slučajeva - kako je došlo vrijeme za kraj njezine teniske karijere. Jer ozljede su bile sve češće. Ritam (pre)žestok. Na velikoj, profesionalnoj teniskoj sceni je do tada bila već više od 12 godina, u teniskim visinama još od čuvenog Wimbledona 2004. godine, kada kao 17-godišnjakinja osvaja pojedinačni naslov.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

No, bjijahu to samo naklapanja, koja se nisu temeljila ni na kakvim provjerenim informacijama. Sadržaj presice bio je sasvim drukčiji. Šarapova je sama izašla pred novinare najuglednijih svjetskih medija i objavila drukčiju, ali još šokantniju vijest: "Pala sam na dopinškom testu. Preuzimam punu odgovornost za to".

U nastavku trominutnog obraćanja objašnjava da je uzimala meldonij, lijek koji joj je iz zdravstvenih razloga propisao liječnik, i to još deset godina ranije. Ista je supstanca godinama bila dozvoljena. Stoga je Ruskinja legalno uzimala lijek. Da bi se to promijenilo od 1. siječnja lani kada meldonij prelazi na listu zabranjenih sredstava. Dotičnu obavijest nadležnih, Šarapova je previdjela.

Medijsko razapinjanje

Unatoč nenamjernom uzimanju dopinga, pomilovanja nema. Posljedica je kazna. Najprije dvije godine suspenzije, nakon žalbe smanjenje na 15 mjeseci izbivanja iz natjecateljskog tenisa. "Ne želim ovako završiti karijeru. Želim novu priliku. Želim još pokazivati što znam o ovoj igri", kazala je Šarapova suznih očiju.

Bila je to visoka lopta na volej medijima, pogotovo britanskim, koji su je razapeli kao i druge velike sportaše koji su pali na dopingu. "Prevarantica", "varalica", vrištali su britanski, životinjski mediji. Jednako kao i u svakom drugom kutku svijeta. Preko noći, dakle, osvajačica svih Grand Slam turnira, tenisačica koja je osvojila pojedinačni Wimbledon sa 17 godina (!) postaje - varalicom.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Sponzorske kompanije su, naravno, promtno i žurno raskinule milijunske ugovore sa Šarapovom. Šteta je bila prevelika, jer sponzorska je to najgora noćna mora - kada njihov pulen padne na dopingu.

Nepokolebljiva, oduvijek

Kao i uvijek, negativnim kritikama se opire pobjednički. Zapela je još jače, uvjerena da se može vratiti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prvi korak uspješan. U prvom službenom meču nakon 15 mjeseci svladala je Robertu Vinci u dva seta.

Drugo kolo Stuttgarta također u dva seta. Teniskom svijetu se vraća njezino karakteristično proslavljanje pobjede - elegantno slanje pozdrava i poljubaca publici.

Isti scenarij i u četvrtfinalu. Pala je neugodna Estonka Kontaveit, u dva uvjerljiva seta. Šarapova kao da nije izbivala 15 mjeseci iz vrhunskog tenisa...

Ne krije da je prošla kroz mučno razdoblje. Napadali su je sa svih strana. U medijima najviše, i onim ozbiljnim i onim neozbiljnim. Djelovalo je to kao urota protiv pobjednice svih Grand Slam turnira. Ali zasnovana na nepobitnom - uzimanju dopinga.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Čak i njezina pozivnica za nastup u Stuttgartu otvara kritike. Najoštriji - Andy Murray. Koji je Šarapovu posebno kritizirao i kada je objavila pad na dopinškom testu.

Birala je u tih 15 mjeseci medijska istupanja. No, na drugoj strani, postigla je jedan zanimljivi fenomen, koji nam je posebno zapeo za oko.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Vraća se i njezina prepoznatljiva ličnost. Njezin tenis je prodoran, prema svim osjetilima promatrača. Takav je i njezin nastup. Uvijek otvoren i iskren, istaknula je to i tijekom izjave o dopingu.

Privlači pozornost poput magneta

Rast broja njezinih fanova tijekom suspenzije Facebook: za 400.000 Instagram: za 1 milijun Twitter: za 3,6 milijuna Ukupno:  rast od 5 milijuna u vremenu odrađivanja suspenzije!

Poput magneta privlači publiku, sponzore, jer praktički od Wimbledona 2004. postala je zvijezdom. Globalnom zvijezdom, i to ne samo sporta.

Šarapova se detaljnom objavom o padu na dopinškom testu obratila pratiteljima na društvenim mrežama. Njih je tada bilo oko 18 milijuna, računajući tri najpopularnija internetska okupljališta (Facebook, Instagram, Twitter).

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Čuda li, u 15 neteniskih mjeseci, nakon medijskih napisa o "prevarantici" u čitavom svijetu, Šarapova je dobila milijune novih fanova na društvenim mrežama. Točnije, zbrojimo li tri najveće, sada ih ima preko 23 milijuna, odnosno pet milijuna više.

Najveći rast, zanimljivo, ostvaruje na Twitteru (s dva milijuna na 5,6), a najmanji na Facebooku, gdje doduše dobiva tisuće novih 'lajkova' svaki dan, dok ih ukupno ima 15,4 milijuna. Dvostruko više od najuspješnijeg olimpijca u povijesti Michaela Phelpsa. Nešto manje od najveće sportske zvijezde današnjice Usaina Bolta.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kako je moguće da sportaš koji padne na dopingu biva sve omiljeniji?

Pesimisti će reći da je sumrak vrijednosti odavno nastupio, realisti će pak ustanoviti da je Šarapova izgradila puno više od imena vrhunske tenisačice. Postala je marketinški jednom od najprivlačnijih osoba u svijetu sporta. Koja je potpisivala milijunske sponzorske ugovore. Čak i izgradila još jedan vlastiti brand (Sugarpova).

Koliko uspješno njezina ličnost privlači pozornost pokazuje turnir u Stuttgartu, zbog njezinog povratka novinarski najpraćeniji turnir te razine. Čak 250 novinara akreditiralo se za turnir. Njemački kolege izvještavaju kako se dva sata u press centru nije mogla dobiti stolica. Jer najveća gužva nastaje kada se pojavi Šarapova.

Na drugoj strani, iza lajkova i fanova, zabrinjava kako na korisnike društvenih mreža, očito, ne utječe činjenica da je netko prekršio najvažniji zakon područja kojim se bavi. Jer i loša reklama je - čini se - dobra reklama.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo