Nova studija objavljena u časopisu Child Developmnet otkrila je da je puno učinkovitije djecu zatražiti za pomoć, nego ih nazivati svojim pomagačima. Ako ih zamolite za pomoć ohrabrit ćete ih da djeluju čak i kad im se više ne da, a ako ih nazivate svojim pomagačima mogli biste im naškoditi, odnosno demotivirati ih, upozoravaju psiholozi.
Iako možda toga nismo svjesni velika je razlika koristimo li glagol ili imenicu. Svaki od ta dva oblika riječi različito utječe na djecu. Psiholozi su otrkili da korištenje glagola ostavlja djeci puno više prostora za djelovanje, dok ih imenica previše određuje.
Odnosno, ako ste zatražili da vaše dijete bude vaš mali pomagač, a potom ne odradi zadatak kako treba, obeshrabrit će se i smatrat će da nije uspjelo. Ukoliko od njega zatražite pomoć, to se neće dogoditi.
(FOTO: Pixabay)
Znanstvenci su do ovih saznanja došli tako što su proučavali koji utjecaj jezik ima na djecu. Proveli su pokuse u kojima su četverogodišnjake i petogodišnjake zamolili za pomoć ili su ih nazvali svojim pomagačima.
Situacija je u oba slučaja bila ista - djeca su nosila kutiju koja se raspala i sadržaj se rasuo po podu nakon što je pod već bio očišćen. Pokazalo se da su djeca koju se tražilo da pomognu bila elastičnija i aktivnija u rješavanju novonastale situacije, dok mali "pomagači" nisu bili spremni pomoći, osim ako se nije nudila nagrada.
"Ovo istraživanje pokazuje kako treba razgovarati s djecom o akcijama koje trebaju poduzeti. Korištenje glagola potaknut će ih na djelovanje", objašnjava psihologinja i voditeljica studije Emily Foster-Hanson.
Pročitajte još:
- Domaća zadaća nije lagan zadatak: ovi klinci su smislili način kako joj 'doskočiti' i usput nas nasmijati
- Kada imate ovakvog pedijatra čak niti injekcije ne bole
- Odgoj u suprotnom smjeru: lekcije kojima nas uče naša djeca
Čitaj, prati i komentiraj naše priče i na našoj Facebook stranici Život i stil!