Peti Kupe je 26. rujna 2024. godine postao mjesto okupljanja stručnjaka i javnih ličnosti koje se bore protiv stereotipa u različitim industrijama i sferama društvenog života kroz projekt „Razbijamo stereotipe“ u organizaciji Mamager.hr kroz izložbu stereotipa i panel diskusiju. Cilj događaja bio je osvijestiti prisutnost stereotipa u svakodnevnom životu te ih dekonstruirati kroz otvoreni dijalog i kreativne pristupe.
Mamager.hr je izložbom stereotipa želio prikazati da se borba protiv stereotipa ne može odgoditi, već zahtijeva aktivno djelovanje, posebno kroz suradnju industrija, medija i javnosti. Tako je u Petom klubu izloženo šezdeset realnih izjava stvarnih ljudi, odnosno stereotipa koji su tijekom života doživjeli. „Ideja za kampanju proizašla je od samog osnivanja Mamager portala. Tijekom svakog susreta bilježile smo izjave, stereotipe i sve ono što se svakodnevno odvija u našem okruženju.“ – napominje Blanka Kovačec, General Mamager u Mamager Media.
Kroz panel raspravu koja je slijedila „Ponos i osjećaji, razum i stereotipi“ analizirao se utjecaj stereotipa na karijere i širu zajednicu, a u sklopu događaja predstavljeni su i rezultati istraživanja stereotipa agencije Medianet. Panelisti su bili Marina Perazić (Denis & Denis), Davor Bruketa (Bruketa & Žinić & Grey), Danijel Bilić (Yammat.fm) i Željka Mojzeš (Bipa), a panel je moderirala Ida Prester.
Ograničena sposobnost istraživanja
„Ako pojedinac osjeća da mora živjeti prema određenim očekivanjima ili se uklopiti u unaprijed definirane okvire, to može ograničiti njegovu sposobnost da istražuje i izražava svoj puni potencijal.“ – istaknuo je Davor Bruketa.
Prema podacima istraživanja agencije Medianet prema spolu, uglavnom su žene (75 %) te koje smatraju da su tretirane drugačije radi spola. Dok s druge strane, 75 % muškaraca odgovara da nije doživjelo drukčiji tretman radi spola. Panelisti su se dotakli stereotipa koje su i sami doživjeli, pri čemu je moderatorica Ida Prester napomenula da kad god radi, pita ju se – „A tko ti čuva dijete?“ , te navodi kako se muškim kolegama to pitanje ne postavlja.
Jesu li sve žene iste? Podaci istraživanja pokazuju kako od svih ispitanika koji su rekli da se slažu da su sve žene iste – svi su muškarci. Niti jedna žena nije odgovorila potvrdno na ovo pitanje, na što se Željka Mojzeš ironično složila s muškom populacijom uz izjavu „kako zaista jesmo iste i to u izboru da budemo svoje - jedinstvene i nepobjedive.“ Željka propituje kako je moguće svesti toliku raznolikost na jednu riječ: "iste" i naglašava kako svaka žena ima svoj glas, svoje snove i svoj način gledanja na svijet.
U tome se slaže i Mamager – platforma koja potiče individualce i želi stvoriti svijet gdje se ljudi ne definiraju ograničavajućim stereotipima, već gdje su one simbol slobode, snage i svestranosti što u poslu, što kod kuće.
Muškarci smatraju da su uspješniji
Ispitanici u provedenom istraživanju smatraju kako stereotipi ne utječu na njihovo svakodnevno ponašanje, dok s druge strane muškarci su skloniji vjerovanju da su bolji poduzetnici. Žene smatraju da nemaju jednake šanse za poslovni uspjeh i da nema ravnopravnosti u ulozi roditeljstva. Puno veći broj muškaraca (40 %), naspram žena (19 %) smatra da su uspješniji
poduzetnici od žena. Želeći stvoriti zajednicu koja slavi žene kao “mamagere” - junakinje svakodnevnih izazova, obavljajući zadatke s elegancijom i odlučnošću, s pravom izbora - bilo da se radi o mijenjanju pelena ili vođenju poslovnih sastanaka, modi ili kuhanju – Mamager će i dalje razbijati stereotipe uz pomoć partnera, struke, zajednice i medija te istraživački pristupati svakoj osjetljivoj temi.
„Hvala što ste dio projekta „Razbijamo stereotipe“. Hvala i Petom Kupeu koji nas je ugostio i omogućio da prestavimo ovu nesterotipnu izložbu te našim sponzorima: Carlsbergu,
odnosno „1664 Blanc“ pivi sa stilom. Hvala i Bipi, Vichiju, Batu i Podravci što su omogućili da razbijemo stereotipe. Hvala i medijskim partnerima koji su omogućili da budemo vidljivi i
da se za nas čuje - Yammatu i AdLuux digitalnom oglašavanju.“ – istaknula je Blanka Kovačec sa željom da ovaj projekt zaživi na godišnjoj razini jer kako stvari stoje - stereotipi su tu da ostanu. Kao i Mamager.
Istraživanje agencije Medianet, koje je s Mamagerom provedeno na temu stereotipa, pokazuje kako 39 % ispitanika kaže da kad biraju piće za sebe, ženama pivo nije prvi izbor od čega je 41 % muškaraca tih koji se slažu s ovom tvrdnjom. Što god podaci govorili, nakon panela, zabava se nastavila uz ritmove uspješnih mamagera - Ele Radić i Marine Perazić i uz pivo sa stilom - 1664 Blanc, a događaj je uspješno ispunio svoj cilj.