Djetetu je u procesu istraživanja svijeta oko sebe nužna pažljiva publika, priznanje i potpora. Na istraživanje dijeta tjera i potreba za samoostvarenjem zbog koje istražuje, upoznaje i razumije okolinu. Svako dijete ima individualnu unutarnju motivaciju za istraživanjem, odnosno interes, ali uvelike je važan prostor koji ga okružuje. Okolina treba biti poticajna. Treba sadržavati najrazličitije materijale koji su dostupni djetetu, jer ako je okolina ograničavjuća, ograničeni su i djetetovi potencijali. Iz tog razloga, važno je djetetu konstantno davati priliku za istraživanjem različitih materijala, stvari i pojava, razgovarati, poticati ga na isprobavanje, provjeravanje i ispravljanje.
Primjeri nekih istraživačkih aktivnosti su razni jednostavni pokusi, provjeravanje raznih zakonitosti, ispitivanje svojstava materijala, zavirivanje u unutrašnjost predmeta....
Kreativnost i maštu također pokreću i likovne aktivnosti. One su neodvojive od istraživačkih, često su isprepletene. Djeca se likovno izražavaju kako bi pokazala što ih zanima, kako vide pojedine stvari te kako ih doživljavaju. Izrazito ih privlači materijal kojim se mogu likovno izraziti, a nakon istraživanja raznih tehnika, sebi biraju onu najzanimljiviju kako bi izrazili svoje doživljaje, svoje mišljenje ili svoje zamisli. Kroz likovne aktivnosti dijete razvija sposobnost promatranja, zapažanja, uočavanja te razvija smisao za lijepo, odnosno estetiku. Također su od velike važnosti u razvoju pažnje, koncentracije i pamćenja.
Primjeri materijala za poticanje likovnog stvaralaštva su boje (tempera, vodene boje, voštane boje, drvene bojice, flomasteri...), papiri (bijeli, kolaž papiri, plakati, kartoni), kistići, spužvice, škarice, ljepilo, glinamol, glina, plastelin... i nezaobilazni pedagoški neoblikovani materijal.
Svakodnevno potičite dijete na aktivnosti, a ono će svakim danom sve spremnije koračati u život.
Mali kreativci Ilica 52, Zagreb