Novo izvješće pokazuje da svatko tko planira odmor treba biti oprezan sa sve učestalijim prevarama s kreditnim karticama kod rezervacije putovanja ili kupovine karata za koncerte, piše Travel + Leisure. Od siječnja do lipnja ove godine jedna je kreditna kompanija zabilježila porast od 81 posto u broju prevara u plaćanju u odnosu na prethodno šestomjesečno razdoblje.
No dobra je vijest da postoje mjere koje putnici mogu poduzeti kako ne bi postali žrtve.
"Prevaranti sve više ciljaju putnike sofisticiranim metodama koje im mogu pokvariti putovanje i izazvati značajne financijske gubitke'', kaže Michael Jabbara, globalni voditelj odjela za prevare u Visi. ''Kako bi se zaštitili, putnici bi trebali biti oprezni i dvaput provjeriti legitimitet online stranica i sve komunikacije. Postavljanje upozorenja o kupnji za praćenje transakcija, omogućavanje dvofaktorske autentifikacije i korištenje kodova, te lozinki bitne su zaštite.''
U izvješću se također navodi kako ekspanzija umjetne inteligencije također izaziva sve veću zabrinutost.
Sve je više prodaja lažnih ulaznica za koncerte, festivale, ali i sportske događaje. Putnici također trebaju biti oprezni s "digitalnim džeparenjem" na lažnim online prodajnim mjestima.
Kako bi izbjegli da postanu žrtve prevare putnici bi trebali paziti i kupovati izravno na web stranici službenog prodavača ili na renomiranom mjestu za prodaju karata te biti oprezni s ljudima koji reklamiraju prodaju ulaznica na društvenim mrežama i svega što izgleda "predobro da bi bilo istinito", jer onda takvo vjerojatno i jest.
Još jedna uobičajena prevara koja se sve češće pojavljuje su lažne stranice avio prijevoznika jer prevaranti postave stranicu koja izgleda kao prava, a na njoj reklamiraju povoljne karte za letove. Nakon što putnik rezervira kartu, prevarant mu pokušava nadoplatiti dodatne usluge prije nego što prekine komunikaciju sa žrtvom.
Na oprezu treba biti i s e-mailovima jer prevaranti sve češće šalju lažne poruke o otkazivanju letova, te zahtijevaju podatke o nečijoj kreditnoj kartici za ponovnu rezervaciju, upozorava Visa. To je otišlo toliko daleko da svakako morate provjeriti i brojeve prijevoznika ako planirate zvati za provjeru, jer lažne web stranice mogu odvesti klijente do lažnog predstavnika korisničke službe koji će "pomoći" vlasniku kartice u rezervaciji ili promjeni leta, samo da bi žrtvu još više oštetile.
No uz ove internetske prevare istraživanje je otkrilo kako je zabilježen i porast ''staromodnih'' zločina povezanih s putovanjima, poput fizičke krađe kartica i telefona ili jednostavno krađu stvari od putnika. Naravno, džeparenje je uvijek rizik na putovanju, ali postoje ako poduzmete dodatne mjere opreza veće su šanse da ćete postati žrtva prevare.
POGLEDAJTE VIDEO Edita je nositeljica titule kraljice maruna! Otkrila nam je tajnu uspjeha: 'Malo iz zafrkancije...'