Trgovine su pažljivo osmišljene kako bi utjecale na vaše kupovne navike. Raspored proizvoda, od voća i povrća na početku kod ulaza do osnovnih namirnica smještenih na suprotnom kraju trgovine, nije slučajan. Jedan student arhitekture otkrio je na TikToku tajne rasporeda u supermarketima.
Reeves Connelly je podijelio svoja zapažanja o psihološkim trikovima i marketinškim strategijama koje supermarketi koriste kako bi utjecali na vaše iskustvo kupovine, piše Mirror.
Psihološki utjecaj na kupce
"Dizajn supermarketa je pažljivo osmišljen, puno se razmišlja o tome kako postaviti proizvode da bi utjecali na vaše odluke o kupovini. Na primjer, voće i povrće često se stavlja odmah na ulaz, kako biste prvo uzeli zdravu hranu. Na taj način ćete se, kasnije, kada uzmete nešto nezdravo, osjećati manje krivima jer ste već uzeli nešto zdravo", kaže Connelly.
Mlijeko i jaja su namjerno postavljeni na samom kraju trgovine, a student objašnjava i zašto. "Morate proći kroz druge prolaze da biste došli do njih. Oni se pobrinu da kraj prolaza bude puno nezdravih opcija poput grickalica i gaziranih pića, kako biste ih slučajno uočili i uzeli dok idete po mlijeko i slično.'' Također je dodao kako raspored nije osmišljen samo za odrasle, nego i za najmlađe kupce.
Još jedan način na koji vas trgovci potiču da potrošite više novca je raspored proizvoda na policama. Connelly objašnjava: "Žitarice se stavljaju na razinu očiju djece kako bi ih lakše primijetili i poželjeli, dok su zdravije opcije smještene visoko na polici."
Trgovine su poput labirinta
Proizvodi na blagajni također su tamo s razlogom, da ne izađete iz trgovine, a da usput ne kupite još nešto. Također, možda ste primijetili da se, bez obzira koliko često dolazite u omiljenu trgovinu, često osjećate izgubljeno i teško pronalazite ono što vam treba.
Reeves tvrdi da to nije slučajnost. Trgovine su namjerno uređene kao labirint. Također je objasnio da trgovci znaju kako ove taktike s vremenom postaju manje učinkovite jer kupci nauče gdje se što nalazi. Zato redovito premještaju proizvode u druge prolaze kako bi vas zbunili i natjerali da opet istražujete trgovinu duže nego što ste planirali.
POGLEDAJTE GALERIJU
POGLEDAJTE VIDEO: Južina ispraznila ribarnicu, zaustavila brodove i napunila hitnu: Štandovi prazni, nema ništa'