Facebook, koji se suočava sa sve oštrijim kritikama regulatornih tijela i zastupnika zbog svoje poslovne prakse, namjerava se rebrendirati pod novim imenom, prenosi u srijedu Reuters pozivajući se na The Verge.
Novo ime, koje će biti objavljeno sljedeći tjedan, odnosi se na "metaverzum" - prostor virtualne stvarnosti u kojem su korisnici u interakciji s okolišem koji stvara kompjutor i ostalim korisnicima, tvrdi The Verge, pozivajući se na informacije iz dobro obaviještenih izvora.
Novinari Reutersa su pitali Facebook za komentar, no iz kompanije je priopćeno da ne komentiraju "glasine ili nagađanja".
Koncept metaverzuma
Rebrendiranje bi pozicioniralo tu društvenu mrežu kao jedan od mnogih proizvoda pod matičnom tvrtkom koja će također nadzirati Instagram, WhatsApp, Oculus i druge aplikacije.
Google je prigrlio istu strukturu kada se 2015. reorganizirao u holding Alphabet.
Rebrandiranje će odražavati Facebookov fokus na razvoj metaverzuma, internetskog svijeta u kojem ljudi mogu koristiti različite uređaje za kretanje i komunikaciju u virtualnom okruženju. Koncept metaverzuma teži da stvarnost prebaci na internet.
Veliki planovi
Facebook je uložio velika sredstva u projekte virtualne stvarnosti (VR) i proširene stvarnosti (AR) i namjerava povezati svoje gotovo tri milijarde korisnika putem nekoliko uređaja i aplikacija.
Facebook je također objavio da radi na vodećem uređaju Oculusa VR - Oculus Riftu, uređaju za virtualnu stvarnost dizajniranom prvenstveno za video igre iako se može koristiti za druge svrhe, poput vojne obuke, te na AR naočalama i narukvicama.
U utorak su najavili planove za otvaranje 10.000 radnih mjesta u Europskoj uniji u sljedećih pet godina kako bi pomogli izgradnji ovog 'metaverzuma'.
Zuckerberg priča o 'metaverzumu' još od srpnja, a neobičnu riječ, koja je prvi put nastala u distopijskom romanu od prije 30 godina, spominju i druge tehnološke kompanije, poput Microsofta.
Radi se o SF romanu Snow Crash američkog autora Neala Stephensona.