HRVATSKA USKORO DOBIVA NAJVEĆU MARINU? /

Multimilijunska investicija omogućit će prihvat superjahti i otvaranje 128 radnih mjesta

Image
Foto: Goran Kovacic/PIXSELL

Nakon što se potpiše koncesijski ugovor, prema prvim najavama, moguće je očekivati prve jahte u novu riječku marinu uplove polovicom 2023. godine

22.5.2021.
11:20
Goran Kovacic/PIXSELL
VOYO logo

Izgleda kako će jedna od najvećih investicija u nautičkom turizmu Hrvatske biti izgrađena u Rijeci. Riječ je o gradnji marine Porto Baroš koja je vrijedna 364 milijuna kuna.

Vlada je na jučerašnjoj sjednici odobrila tridesetogodišnju koncesiju na pomorskom dobru veličine gotovo 106 tisuća četvornih metara, s predviđenim kapacitetom od 500 vezova, a koncesionar je tvrtka ACI Gitone, čija je ponuda u siječnju pristigla na natječaju resornog Ministarstva pomorstva, prometa i veza, piše Večernji list.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Image
NAJVEĆA JAHTA IKAD U RIJEČKOJ LUCI: /

Kad vidite koliko stoji tjedni najam, zavrtjet će vam se u glavi

Image
NAJVEĆA JAHTA IKAD U RIJEČKOJ LUCI: /

Kad vidite koliko stoji tjedni najam, zavrtjet će vam se u glavi

Najveća marina u Hrvatskoj?

Osnivači odabranog koncesionara s jednakim su udjelima ACI marina i tvrtka Gitone koja je u vlasništvu vodećeg njemačkog brodograditelja Lürssen, specijaliziranog za luksuzne megajahte. Lürssonova tvrtka Gitone u Hrvatskoj je vlasnik hotelske kuće Liburnia rivijera, a od početka godine otvorili su i inženjerski ured za brodogradnju u Rijeci, u kojem u idućih pet godina namjeravaju zaposliti više od stotinu inženjera brodogradnje, strojarstva, elektrotehnike i IT stručnjaka.

Njemačko-hrvatsko partnerstvo trebalo bi Rijeci, koja je doživljavana isključivo kao industrijski grad, otvoriti vrata i za promjenu ukupne vizure. Projekt marine Porto Baroš predviđa prihvat superjahti, a budući da je ostavljena mogućnost i da se koncesijsko područje dodatno proširi te obuhvati čitav prostor putničke luke, od rive Boduli do Boonkera, sasvim je izgledno da bi u slučaju realizacije riječka marina s ovim projektom mogla postati i najveća marina u Hrvatskoj.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prve jahte uplovit će do 2023. godine

Prihvat velikih jahti prema ovom projektu podrazumijevat će i dodatne sadržaje, od ugostiteljskih i smještajnih do trgovina i drugih usluga. Odlukom o koncesiji na lokaciji za koju je odobrena ipak nije predviđena mogućnost smještaja samih gostiju marine, nego samo osoblja i te pružanje usluga nautičarima, a već tim sadržajem je predviđeno otvaranje 128 radnih mjesta.

ACI i Lürssen su, navodno, zainteresirani za proširenje koncesije na području koje ionako trenutno funkcionira kao luka za velike jahte, kojim sada upravlja Lučka uprava Rijeka. Za odobrenu lokaciju ACI i Lürssen plaćat će državi godišnju fiksnu naknadu od pet kuna po četvornom metru zauzete površine pomorskog dobra, odnosno 529,5 tisuće kuna godišnje, s tim da će se nakon 15 godina iznos naknade povećavati za po dvije kune po kvadratnom metru svakih pet godina. Ukupno će u 30 godina ACI Gitone uplatiti 22,24 milijuna kuna fiksnog iznosa koncesijske naknade, dok će promjenjivi dio biti ugovoren na četiri posto ostvarenog prihoda, umanjenog za nabavnu vrijednost naftnih derivata.

Nakon što se potpiše koncesijski ugovor, prema prvim najavama, moguće je očekivati prve jahte u novu riječku marinu uplove polovicom 2023. godine.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo