Istraživanje je promatralo učinke četverodnevnog nastavnog tjedna na učenje čitanja i matematike kod djece starosti 4 i 5 godina u državi Colorado. Dok skraćeni tjedan nije imao većeg pozitivnog učinka na učenje čitanja, rezultati iz matematike bili su znatno bolji među djecom koja su išla u školu jedan dan manje tjedno.
Velik broj osnovnih škola u SAD-u već je smanjio broj radnih dana s pet na četiri, a još ih dosta razmišlja o tome, u prvome redu kako bi smanjili troškove. Ali da jedna stvar bude jasna - četverodnevni školski tjedan ne znači manji broj školskih sati već da je petodnevna satnica kondenzirana u četiri dana.
Rezultati iznad svih očekivanja
"Ono što je zanimljivo u vezi ovih rezultata je da su potpuno suprotni od onog što smo očekivali", rekla je Mary Beth Walker, jedna od znanstvenica sa Državnog sveučilišta u Georgiji. "Mislili smo da će posebno u slučaju mlađe djece, iz nižih razreda osnovnih škola, duži dani unutar kraćeg tjedna naškoditi njihovom učenju jer ona mogu kraće održavati pažnju. Uz to, zbog dužeg vikenda bila je veća mogućnost da zaborave ono što su naučili."
Ali rezultati su pokazali suprotno. Iako ne znaju točno što je razlog tome, znanstvenici razmatraju određene mogućnosti.
"Moja osnovna hipoteza je da se promjena jako svidjela učiteljima - toliko ih je oduševio četverodnevni radni tjedan da su bolje obavljali svoj posao", kaže Walker. "Postoje neki dokazi u drugim istraživanjima rada kako četverodnevni radni tjedni poboljšavaju produktivnost."
S obzirom da rezultati istraživanja, kao i početne prakse pokazuju da smanjivanje nastavnog tjedna za jedan dan ne škodi, već i poboljšava rezultete učenika, motivira profesore, a uz to smanjuje i troškove u obrazovanju, možda bi se takav način mogao prebaciti i na ostala zanimanja.
Koliko bi ljudi ostalo duže na poslu od ponedeljka do četvrtka kako bi im petak bio slobodan?