Facebook dopušta tvrtkama oglašavanje kod 13-godišnje djece koja pokazuju interes za pušenje, ekstremno mršavljenje i kockanje - i to za samo 3 dolara, pokazalo je istraživanje organizacije Reset Australia, prenosi The Guardian.
Organizacija koja je inače vrlo kritična prema digitalnim platformama, postavila je Facebook stranicu i račun za oglašavanje pod nazivom "Ozzie news network" kako bi vidjela koje će joj mogućnosti oglašavanja pružiti Facebook na svojoj platformi Ads Manager.
Iako Facebook neće dopustiti oglašavanje alkohola i ostalih dobno neprikladnih sadržaja osobama mlađim od 18 godina, to ne sprječava oglašivače da targetiraju djecu za koju je Facebook utvrdio da su zainteresirana za takve teme.
Facebook je stranici ponudio mogućnost oglašavanja za gotovo 740.000 australskih tinejdžera u dobi između 13 i 17 godina. Kada je spomenuta grupa pročistila oglašavanje po interesu, otkrili su kako su proizvode i usluge mogli oglašavati tinejdžerima mlađim od 18 godina koji su pokazali interes vezan uz alkohol, pušenje, kockanje, ekstremno mršavljenje, brzu hranu i usluge internetskog upoznavanja.
Oglašavanje kod 52.000 tinejdžera zainteresiranih za alkohol koštalo bi 3,03 dolara, dok bi dolazak do 14.000 tinejdžera zainteresiranih za kockanje koštao 11,24 dolara. Ipak, nešto manje od 1 000 tinejdžera zainteresiranih za cigarete ili elektroničke cigarete koštalo između 138,50 i 210,97 dolara.
Reset Australia pozvao je saveznu vladu da razvije kodeks koji regulira način na koji se podaci o mladim ljudima mogu prikupljati i koristiti, rekavši da bi djeca i roditelji trebali imati izričit pristanak i potpunu transparentnost načina na koji se podaci koriste.
"Čini se da Facebook koristi podatke tinejdžera na isti način kao i podatke odraslih", rekao je izvršni direktor tvrtke Reset Australia Chris Cooper. "Evo kako Facebook profitira od podataka maloljetnika i kakvu točno zaštitu imaju od neprikladnog ciljanja."
“Treba li 13-godišnjakinja koja za svoj ljubavni status navodi da je sama, dobiti ciljane oglase za uslugu upoznavanja sugar daddyja, muškarca s kojim će biti i koji će ju prije svega financirati? Treba li petnaestogodišnjak koji je zainteresiran za alkohol vidjeti oglase koji predlažu recepte za koktele? Želimo li da šesnaestogodišnjaci imaju oglase o kockanju ili političkom ekstremizmu?"
Facebook pregledava svaki oglas prije nego što bude objavljen, ali glasnogovornik je rekao da se oglasi također mogu pregledati nakon što se prikažu i da moraju biti u skladu s lokalnim zakonima.
"Održavanje sigurnosti mladih na Facebooku i Instagramu od vitalne je važnosti", rekao je glasnogovornik. „Imamo značajne mjere za pregled svih oglasa prije i nakon prikazivanja, uključujući automatizirane sustave i ljudske recenzente.
Upravo zbog toga, Apple je izbacio najnovije ažuriranje iOS softvera za iPhone i iPad, koji omogućava korisnicima da se isključe iz aplikacija poput Facebooka koji prate ljude putem Interneta, ograničavajući podatke koje tvrtka može prikupljati u svrhu razvoja profila za oglašavanje.