Rade u Rijeci kao vozači s prekrasnim pogledom na more, ali bez hrane i vode. I još, kilometrima udaljeni od radnog mjesta.
"Gladni smo, ne samo ja, nisam sebičan, plakat ću za svoje kolege, još tri Nepalca su s nama, nemamo vode, hrane, nemamo novca za kupiti hranu", rekao je Ariel A. Montifar, radnik s Filipina.
Tako u kući žive tri Filipinca i tri Nepalca. U skromnim uvjetima, daleko od svojih obitelji kojima šalju novac. Agenciji koja ih je dovela platio je, kaže, tri tisuće eura.
"Nisam ništa rekao obitelji, neću se žaliti jer je ovo za moju obitelj. Pokušavam se konzultirati s kolegama i biti strpljiv. Ne želim patiti i ne želim da znaju za ovaj problem", rekao je neutješni Montifar.
Svi su stigli kao vozači riječkog Autroleja koji već neko vrijeme ima problem s nedostatkom radne snage.
Bahadur je vozio autobus u Nepalu, iako u potpuno drukčijoj prometnoj situaciji.
"Drugačije je, malo je drugačije, mi vozimo na drugu stranu. Vozio sam autobus za jednu kompaniju nekoliko godina, pa za još jednu i onda sam došao u Hrvatsku", objašnjava Nepalac Suk Bahadur Tamang.
I dok neki putnici negoduju, ali ne žele pred kamerama o tome, tek rijetki uz riječi pohvale.
"Pa super, odlično. Nema ništa razlike, sve je normalno", rekla je putnica Ružica.
Tvrtka Autrolej za koju rade - šokirani spoznajom da su im radnici gladni. Kažu, trebala im je to osigurati agencija.
"Nažalost, mi kao poslodavac, odnosno komunalno društvo Autotrolej uopće nismo bili svjesni situacije u kojoj strani radnici koje smo angažirali preko agencije žive. Nakon što završimo ovaj vaš prilog, napravit ćemo sve da im olakšamo, a to znači da ćemo ići do supermarketa, i kupiti im sve ono što im je potrebno za normalan život", rekla je glasnogovornica Autotroleja Kristina Prijić.
Riječka javna gradska tvrtka trenutačno ima 242 vozača. I 164 autobusa koji voze na 50 linija po Rijeci i okolici. Nedostaje im još 50 vozača, ali zadovoljni bi bili i sa 30.
Na javnom natječaju morali su uzeti tvrtku koja je ponudila najbolje uvjete.
"Putnici mogu biti sigurni, mislim da nema straha, kažem u svakom trenutku, oni ne voze još uvijek sami i neće početi voziti samostalno dok mi ne procijenimo da oni u stopostotnom omjeru mogu samostalno voziti putnike", rekla je Prijić.
Agencija koja ih je dovela ima ugovor s riječkom tvrtkom za 20 stranih radnika koji bi trebali dolaziti malo po malo. Jedini kontakt iz te tvrtke s kojom radnici imaju - nazvali smo i predstavili se pitajući zašto su im radnici gladni i zašto ne poštuju stavke iz ugovora. Rekli su nam javiti se za pola sata. Više nisu nazvali niti odgovaraju na pozive.