IZLAZNE ANKETE /

Na biralištima će vas danas dočekati još jedna kutija. Evo o čemu je riječ i što trebate napraviti

Plan je da anketu po završetku glasovanja ispuni svaki četvrti birač. 'Anketar ne može zaustaviti nekoga zato što mu se više ili manje sviđa, zato što je mlad ili star, nego tako dobivamo reprezentativnost uzorka', poručuje Kolar

Marko Šiklić

Marko Šiklić

TV reporter, najčešće se bavi ekonomijom i društveno-socijalnim pričama. Bez kompromisa, donosi najbržu istinu

17.4.2024.
6:32
VOYO logo

Na biračkim mjestima dočekat će vas članovi izbornog povjerenstva, političari na papiru – jedna kutija sigurno, a druga ponegdje. Ova druga je tu da bi otkrila prve rezultate izlaznih anketa koje RTL donosi odmah u 19 sati. Više od 20 tisuća birača imat će priliku još jednom anonimno i dobrovoljno zaokružiti svoj izbor kako bismo svi zajedno, prvi, točno u 19 sati na RTL-u doznali prve rezultate.

Image
GUBI SE VRIJEME /

Iz DIP-a nam otkrili bizarna kršenja izborne šutnje: 'Zato se mi zalažemo za njeno potpuno ukidanje'

Image
GUBI SE VRIJEME /

Iz DIP-a nam otkrili bizarna kršenja izborne šutnje: 'Zato se mi zalažemo za njeno potpuno ukidanje'

Anketni listić dimenzije je A4 papira, za razliku od originalnog koji je veličine otvorenih dnevnih novina.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Anketar zaustavi osobu, zamoli da ispuni listić koji je vrlo sličan listiću koji su ispitanici imali na svom biračkom mjestu. Na sljedećoj stani je kratka demografija i glasač ubacuje svoj listić u našu biračku kutiju", kaže Ana Švigir Kolar, voditeljica terenskog dijela istraživanja u agenciji Ipsos.

40 kutija bit će u svih 10 izbornih jedinica, tako da je osiguran potpuno reprezentativan uzorak u svakoj od njih. Za izlazne ankete bit će angažirano više od tisuću ljudi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Dva anketara po biračkom mjestu – plus koordinatori, plus kontrolori tako da mi moramo anketarku mrežu praktički dignuti na kapacitet od 1000 suradnika što je i za istraživački proces izuzetno zahtjevna operacija, definitivno najzahtjevniji istraživački projekt koji se provodi u Hrvatskoj“ istaknuo je Ante Šalinović, direktor medijskih istraživanja u agenciji Ipsos.

Struka smatra da je izlazna anketa uspješna ako su odstupanja manja od 3 posto, no IPSOS je do sada bio i puno točniji od toga. I baš zato svi računaju na vrlo precizne rezultate ankete.

"Iskustva u zadnjem dužem nizu godina je da je prosječno odstupanje čak i manje od 1 posto, mi se nadamo da će odstupanja biti maksimalno 1 posto", zaključuje Šalinović.

Plan je da anketu po završetku glasovanja ispuni svaki četvrti birač. "Anketar ne može zaustaviti nekoga zato što mu se više ili manje sviđa, zato što je mlad ili star, nego tako dobivamo reprezentativnost uzorka", poručuje Kolar.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo