desetljeće željeznice /

Ide povijesno ulaganje u željeznice. Za tri bi godine od Zagreba do Splita mogli stići i za 4,5 sata

Za 24 velika projekata iz EU fondova stiže gotovo 6 milijardi eura. Uglavnom su to dionice pruga dva najznačajnija međunarodna koridora od Rijeke do granice s Mađarskom i od granice sa Slovenijom do Srbije

14.6.2023.
19:55
VOYO logo

Vlakom na odredište stići na vrijeme za mnoge je putnike nemoguća misija.

Snježana Tomić iz Zagreba kaže da vlakovi kasne uglavnom 10-15 minuta, a nekada i 40 minuta. "Ali nama koji idemo s posla navečer u neko doba je to jako bitno", govori nam.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Višnja Vid kaže da oni kao putnici znaju biti nervozni, živčani dok čekaju. "Ali nema šanse da se nešto napravi, a da bude sve onda potpuno na vrijeme", govori nam.

Kasni se zbog radova. Grade se nove pruge, obnavljaju postojeće jer ovo je desetljeće željeznice.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Glasnogovornica HŽ Infrastrukture Željka Miša otkriva: "U željezničku infrastrukturu ulaže se više nego ikada u povijesti i provodimo 24 velika projekta modernizacije i obnove. Uglavnom su to dionice pruga dva najznačajnija međunarodna koridora od Rijeke do granice s Mađarskom i od granice sa Slovenijom do Srbije."

Image
gubici se gomilaju /

HŽ Cargo godišnje gubi 3,5 milijuna eura zbog obnove pruga

Image
gubici se gomilaju /

HŽ Cargo godišnje gubi 3,5 milijuna eura zbog obnove pruga

No, zbog radova u problemu su privatni prijevoznici. Bilježe gubitke pa traže pomoć od države.

Milan Brkić, direktor privatnog željezničkog prijevoznika, otkriva kako to rade naši susjedi: "U Sloveniji subvencioniraju teretne prijevoznike tako da im isplaćuju naknade za kašnjenja, za neizvršene trase zbog radova koji su uvedeni ili planski ili neplanski."

Najveće željezničko gradilište je između Križevaca-Koprivnice i državne granice s Mađarskom. A do kraja godine modernizirat će se pruga između Vinkovaca i Vukovara.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Željka Miša kaže da će putnici itekako osjetiti napredak te da će sa sadašnje prosječne brzine od 50 km/h, putnički vlakovi moći dostići maksimalnih 160.

Putnica Ljerka iz Brdovca optimistična je: "Ako nešto hoćemo imati, moramo se malo i strpjeti. I treba. Stvarno je pruga već bila stara, iza Drugog Svjetskog rata napravljena."

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Snježani Tomić misli da će sve postati brže kad ode u mirovinu, a onda je za to neće biti briga.

Ratko Fadega iz Zagreba već kalkulira koliko će se vlak ubrzati: "Kad se napravi bit će vjerojatno brže. Možda neće putovanje trajati 40 minuta nego pola sata, ali bit će OK. "

Pa bi, doznajemo, kroz tri godine vlakom od Zagreba do Splita mogli stići za 4,5 sata. Velika očekivanja imaju i stručnjaci.

Ante Klečina predsjednik je Saveza za željeznicu iznosi predviđanja: "Da ćemo u budućnosti barem 50 posto putničkog prijevoza raditi željeznicom i teretnog čak do 75 posto."

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Mladen Nikšić, profesor je na Fakultetu prometnih znanosti, kaže u kojem bi periodu mogli stvarno osjetiti promjene: "Tu se ne događaju promjene u mjesec dan ili u godinu, dvije dana. Ja očekujem za 5 do 10 godina."

A vlak će tada koristiti i više putnika. HŽ-u je cilj da do 2027. željeznicama prođe 3 milijuna putnika više.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo