Željeznički prijevoznici na rubu su očaja zbog višemilijunskih gubitaka koje gomilaju zbog zatvaranja pruga uzrokovanih obnovom postojeće i gradnjom nove željezničke mreže diljem Hrvatske, piše u srijedu Jutarnji list.
Prema službenim podacima, državna tvrtka HŽ Cargo samo je na pravcu Rijeka - granica s Mađarskom prošle godine izgubila oko tri i pol milijuna eura.
Ovaj mjesec svi prijevoznici očekuju dodatne enormne financijske gubitke jer HŽ Infrastruktura planira zatvaranje pojedinih dionica na pravcima Rijeka - Zagreb - granica s Mađarskom te Dugo Selo - Novska u ukupnom trajanju od čak 790 sati.
Tako se planira potpuno zatvaranje pruge između Križevaca i Koprivnice u dva navrata po pet dana. U HŽ Cargu procjenjuju kako će zbog toga ovaj mjesec imati gubitak od oko 400 tisuća eura.
S druge strane, tvrtka ENNA Transport svoje ovomjesečne gubitke procjenjuje na više od milijun eura.
Dok trpe velike gubitke jer nisu u mogućnosti na vrijeme dopremiti teret do krajnjeg korisnika, željeznički prijevoznici HŽ Infrastrukturi plaćaju korištenje željezničke mreže nekoliko stotina tisuća eura mjesečno kao da se promet normalno odvija i nitko im u državi ne želi priznati gubitke koje imaju zbog zatvaranja pruga.
Primjerice, HŽ Cargo godišnje za korištenje trase HŽ Infrastrukturi plaća naknadu u iznosu od 4,3 milijuna eura.
Glavni željeznički pravac za izvoz roba je od luke Rijeka prema Mađarskoj, vodi preko Dugog Sela, Križevaca i Koprivnice, a na tom se dijelu u ovom trenutku obavljaju najveći radovi gradnje željezničke infrastrukture. Radovi se odvijaju na dijelu između Hrvatskog Leskovca i Karlovca te Križevaca i Botova. Uz to, sanira se dio pruge između Dugog Sela i Novske.
U HŽ Cargu navode kako su dijelovi pruge Rijeka - Mađarska u četiri mjeseca ove godine bili u potpunosti zatvoreni 13,5 dana te dodatno svakodnevno osam sati dnevno na dvije dionice. S obzirom na to da troškovi jednog vlaka iznose oko deset tisuća eura, HŽ Cargo bilježi smanjenje prihoda od oko 300 tisuća eura mjesečno, piše novinar Jutarnjeg lista Krešimir Žabec.