gubici se gomilaju /

HŽ Cargo godišnje gubi 3,5 milijuna eura zbog obnove pruga

Image
Foto: Goran Kovačić/Pixsell

Dok trpe velike gubitke jer nisu u mogućnosti na vrijeme dopremiti teret do krajnjeg korisnika, željeznički prijevoznici HŽ Infrastrukturi plaćaju korištenje željezničke mreže nekoliko stotina tisuća eura mjesečno kao da se promet normalno odvija i nitko im u državi ne želi priznati gubitke koje imaju zbog zatvaranja pruga

3.5.2023.
9:44
Goran Kovačić/Pixsell
VOYO logo

Željeznički prijevoznici na rubu su očaja zbog višemilijunskih gubitaka koje gomilaju zbog zatvaranja pruga uzrokovanih obnovom postojeće i gradnjom nove željezničke mreže diljem Hrvatske, piše u srijedu Jutarnji list.

Prema službenim podacima, državna tvrtka HŽ Cargo samo je na pravcu Rijeka - granica s Mađarskom prošle godine izgubila oko tri i pol milijuna eura.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ovaj mjesec svi prijevoznici očekuju dodatne enormne financijske gubitke jer HŽ Infrastruktura planira zatvaranje pojedinih dionica na pravcima Rijeka - Zagreb - granica s Mađarskom te Dugo Selo - Novska u ukupnom trajanju od čak 790 sati.

Image
problem zbog željeznice /

Vukovarci ostali bez prilaza kući. HŽ kraj njih gradi prugu, 'radnici kao da nisu znali da postojimo'

Image
problem zbog željeznice /

Vukovarci ostali bez prilaza kući. HŽ kraj njih gradi prugu, 'radnici kao da nisu znali da postojimo'

Tako se planira potpuno zatvaranje pruge između Križevaca i Koprivnice u dva navrata po pet dana. U HŽ Cargu procjenjuju kako će zbog toga ovaj mjesec imati gubitak od oko 400 tisuća eura.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

S druge strane, tvrtka ENNA Transport svoje ovomjesečne gubitke procjenjuje na više od milijun eura.

Dok trpe velike gubitke jer nisu u mogućnosti na vrijeme dopremiti teret do krajnjeg korisnika, željeznički prijevoznici HŽ Infrastrukturi plaćaju korištenje željezničke mreže nekoliko stotina tisuća eura mjesečno kao da se promet normalno odvija i nitko im u državi ne želi priznati gubitke koje imaju zbog zatvaranja pruga.

Primjerice, HŽ Cargo godišnje za korištenje trase HŽ Infrastrukturi plaća naknadu u iznosu od 4,3 milijuna eura.

Glavni željeznički pravac za izvoz roba je od luke Rijeka prema Mađarskoj, vodi preko Dugog Sela, Križevaca i Koprivnice, a na tom se dijelu u ovom trenutku obavljaju najveći radovi gradnje željezničke infrastrukture. Radovi se odvijaju na dijelu između Hrvatskog Leskovca i Karlovca te Križevaca i Botova. Uz to, sanira se dio pruge između Dugog Sela i Novske.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U HŽ Cargu navode kako su dijelovi pruge Rijeka - Mađarska u četiri mjeseca ove godine bili u potpunosti zatvoreni 13,5 dana te dodatno svakodnevno osam sati dnevno na dvije dionice. S obzirom na to da troškovi jednog vlaka iznose oko deset tisuća eura, HŽ Cargo bilježi smanjenje prihoda od oko 300 tisuća eura mjesečno, piše novinar Jutarnjeg lista Krešimir Žabec.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo