The Economist o lijepoj našoj /

'Hrvatska napokon ulazi u EU, ali nikome nije do slavlja'

Image
Foto: RTL Arhiva

"Problem je što većina Hrvata nije raspoložena za slavlje", piše list, dodajući kako "to nimalo ne čudi".

24.5.2013.
16:02
RTL Arhiva
VOYO logo

Britanski tjednik The Economist posvetio je tekst Hrvatskoj i njezinom gospodarstvu i ekonomiji koja od 2009. godine pada ili stagnira.

U tekstu pod naslovom "Nova članica Europske unije sa starim gospodarskim boljkama", britanski tjednik piše da će hrvatski predsjednik IvoJosipović 2. srpnja ugostiti predsjednike pet zemalja Balkana koje nisu članice EU-a kako bi ih ohrabrio u njihovim nastojanjima na putu prema europskim integracijama.

"Problem je što većina Hrvata nije raspoložena za slavlje", piše list, dodajući kako "to nimalo ne čudi".

U tjedniku se dodaje kako se ove godine također očekuje pad BDP-a, za barem 0,3 posto. Stopa nezaposlenost 2008. bila je 13,4 posto; ove godine prijeći će 20 posto.

Image
Foto: RTL



Naglašava se kako je posebno velik problem nezaposlenost mladih, korupcija i dalje ne jenjava, a stranih investicija gotovo da i nema: 2008. iznosile su 4,2 milijarde eura, a prošle godine uloženo je tek 624 milijuna eura.

Sudbina Hrvatske, tvrdi The Economist, uvelike ovisi o gospodarskoj stabilnosti eurozone. "Zdravlje" eurozone bitno je kako za hrvatske izvoznike, tako i za turizam, koji je najvažnija gospodarska grana. Hrvatsko gospodarstvo se uvelike oslanja i na ostale zemlje Balkana, koje također potresa žestoka kriza.

"Hrvatima se već godinama govori da će im život biti bolji u EU. Sada, kako kaže predsjednik Josipović, Hrvati su realisti koji shvaćaju da sam ulazak u EU neće donijeti čarobnu formulu za ponovno ozdravljenje gospodarstva. Ipak, 11 milijardi eura sredstava iz strukturnih fondova namijenjeno je Hrvatskoj u idućem desetljeću. Hrvatska je bolje pripremljena za članstvo od Bugarske i Rumunjske, kako je ocijenio jedan diplomatski izvor; no nakon što pristupi EU važno je da ne posustane s reformama, jer je i dalje suočena s golemim izazovima", zaključili su autori teksta.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
savrseni kandidatkinje
GLEDAJ ODMAH!
VOYO logo