Njemački proizvođač automobila i motocikala predstavio je u utorak Motorrad Vision Next 100 (Vizija motocikla sljedećih 100 godina), uglađeni, samobalansirajući prototip koji je još jedna dodatak proslavi stoljeća postojanja "bavarskog diva".
Motocikl ima nula emisija štetnih plinova te kotače projektirane da stoje uspravno, čak i kod potpunog zaustavljanja, čime je postignuta stabilnost za koju tvrtka kaže da će omogućiti vozačima sigurnu vožnju čak iako zaborave kacigu.
"Samobalansirajući sustav pomoći će u zaštiti vozača u bilo kojem trenutku", rekao je Edgar Heinrich, projektni direktor BMW-ovog moto dijela. "Svaka kasna reakcija vozača će pokrenuti sustav i vozilo će se uravnotežiti".
"U budućnosti, vozači motocikala će moći uživati u vožnji bez zaštitne opreme", dodao je.
Najveći svjetski proizvođač luksuznih vozila također je ove godine premijerno prikazao futuristički sportski automobil s fleksibilnim tijelom, kao i samovizni Rolls-Royce te električni Mini.
Predstavnici tvrtke napominju kako je zbog proemtnih propisa vožnja motocikla bez kacige tek fantazija.
U mnogim zemljama obavezna je zaštitna oprema, a tehnologija samoodržavanja ravnoteže je još uvijek u fazi razvoja. A ako ovaj najnoviji koncept i postaje stvarnost, to se vjerojatno neće dogoditi prije 2030. godine.
Unatoč suvremenim značajkama, motocikl ipak neće biti potpuno autonoman, navode iz BMW-a.
"Mi ne predviđamo autonomiju za motocikle", rekao je Heinrich, nakon što su sustavi autopilota uslijed fatalnih nesreća u sjevernoj Kini u siječnju i u američkoj saveznoj državi Floridi u svibnju dospjeli u središte globalne pažnje.
U rujnu se električni Tesla zabio u turistički autobusu na autocesti u sjevernoj Njemačkoj, nakon što je vozač, koji je bio jedini, srećom lakše, ozlijeđen u toj nesreći, izjavio da je aktivirao sustav autopilota.
BMW namjerava komercijalizirati potpuno autonomna vozila do 2021. godine, izjavio je glasnogovornik tvrtke za AFP.
Tvrtka iz Münchena na razvoju samovoznog automobila surađuje s Intelom i izraelskom tehnološkom tvrtkom Mobileye.
Prošle godine je BMW grupa udružila snage s rivalima kao što su Daimler i Audi, u kupnji Nokijinog servisa mapa Here, koji bi im trebao pomoći u tim naporima.