Svi se mi s vremena na vrijeme prisjetimo dana kada su televizijske reklame bile pravo zabavno iskustvo – uz šarene slike, nezaboravne jinglove i simpatične likove koji su nas vodili kroz svijet proizvoda i usluga.
Podučavale su nas o najboljim slatkišima, sokovima i modnim trendovima, a sada nas možda podsjećaju i na jednostavne, sretne trenutke djetinjstva ili tinejdžerske godine.
Izdvojili smo nekoliko legendarnih reklama koje su obilježile prošla desetljeća i uz koje je nostalgija neizbježna.
'Nemoj misliti na torticu'
Kraševa reklama za "Nemoj misliti na torticu" iz 1990-ih godina bila je pravi hit koji je ostavio snažan trag u kolektivnoj memoriji mnogih.
U središtu ove legendarne reklame nalazi se simpatičan lik, koji svojim ponašanjem uspijeva nasmijati i zabaviti gledatelje.
Glavni junak drži torticu na špagi, koju pomiče lijevo i desno, u ritmu hipnoze. Svojim pomalo zbunjenim izrazom lica i posvećenim fokusom, lik iz reklame neprestano ponavlja rečenicu: "Nemoj misliti na torticu."
Karlovačko
Reklama za Karlovačko pivo, koja je postala vrlo popularna tijekom Svjetskog prvenstva u nogometu, prikazuje Brazilca koji pjeva kultnu hrvatsku pjesmu „Moj dom je Hrvatska”.
U reklami, Brazilac u tradicionalnoj brazilskoj nogometnoj opremi dolazi u Hrvatsku, gdje se nalazi u društvu lokalnih ljudi koji uživaju u pivu Karlovačko.
Pjesma „Moj dom je Hrvatska” koja odražava ljubav prema domovini, uz vrlo emotivan i zarazan ton, postaje simpatičan trenutak u reklami.
'Daj još četiri Pana'
Reklama za Pan pivo postala je vrlo popularna zbog svoje humoristične i pomalo šarmantne dinamike među likovima.
U središtu reklame četiri muškarca sjede za stolom i kartaju Belot, te uživaju u opuštenom druženju, uz smijeh i zabavu. U jednom trenutku, jedan od njih s osmijehom poziva svoju suprugu: "Đurđa, daj još četiri Pana".
Bila je to fraza koja je postala gotovo kultna, toliko prisutna u svakodnevnom govoru da su je svi pamtili. Tada, kad bi se spomenula ta rečenica, nije bilo osobe koja nije odmah prepoznala kontekst i smjesta se nasmijala.
'Idem kakati kod Karla'
Ova reklama je vrlo prepoznatljiva i humoristična, s elementima koji su je učinili popularnom i nezaboravnom. U reklami dječak dolazi kući iz škole i govori svojoj majci: "Mama, moram kakati!"
Majka, svedena na svakodnevne roditeljske brige, samo mu odgovara: "Pa ajde onda." No, dječak, umjesto da se uputi u kupaonicu, iznenadi majku odgovorom: "Idem kakati kod Karla".
Coca-Cola
Coca-Cola je, od svog osnutka, uspjela postati jedno od najprepoznatljivijih imena u svijetu oglašavanja, a njezine božićne reklame postale su gotovo nezaobilazan dio božićne tradicije.
Tijekom godina, reklame Coca-Cole su evoluirale i prilagodile se različitim vremenima, ali je jedna stvar ostala konstantna – snažna povezanost s osjećajem topline, zajedništva i veselja koji prate Božić.
Tele 2
Reklama za Tele 2 koja je postala vrlo prepoznatljiva u Hrvatskoj, imala je glavnog lika – crnu ovcu Gregora. Ova reklama bila je pravi hit i na neki način je postavila temelje za specifičan marketinški ton koji je brand Tele 2 nastavio koristiti u svojim kampanjama.
Gregor je crna ovca koja na početku reklame priča svoju priču. Kroz humorističan i emotivan ton, lik Gregora prikazuje se kao netko tko nije mogao pronaći svoje mjesto u društvu jer je bio "drugačiji" od svih drugih.
Osjećao je da ne odgovara normama, kao da se ne uklapa u standardne obrasce, baš kao što je crna ovca uvijek bila izvan uobičajene slike stada. Zbog svoje različitosti, Gregor je bio nesretan i usamljen, pa je odlučio otići.
Međutim, sve se mijenja kada se zaposli u Tele 2.
'Antonio, vruće mi je'
Reklama za Nestea ledeni čaj u kojoj djevojka govori svom partneru „Antonio, vruće mi je” postala je vrlo prepoznatljiva zbog svog simpatičnog i opuštenog tona, kao i jednostavne, ali efektne poruke o osvježavajućoj moći Nestea proizvoda.
Scena započinje usred ljetne noći gdje djevojka leži u krevetu i govori partneru "Antonio vruće mi je".
Antonio, kao ljubazan i pažljiv partner, odmah ustaje iz kreveta s odlučnim izrazom na licu. Odlazi do frižidera, otvara ga i uzima bočicu ledenog čaja.
Smireno, ali s osmijehom, on izlazi iz kuhinje s hladnim napitkom u ruci, te ga daje svojoj partnerici. Odmah nakon prvog gutljaja, njezino lice odražava trenutnu promjenu – odmah se osjeća bolje, rashlađeno i opušteno.
'Nije bilo jabuke?'
Reklama započinje dramatično. Muškarac u luksuznom automobilu vozi punom brzinom, te žustro prolazi kroz ulice.
Njegovo lice odražava ozbiljnost situacije, a motor automobila zviždi dok se brzo kreće. On je imao samo jedan cilj – doći do trgovine po najomiljeniji sok za svoju ženu.
Dok on jurca, prijeti mu kiša koja neprestano pada, ali on ne odustaje. Kiša lije kao iz kabla, ali on i dalje gazi gas do kraja.
Onda dolazi trenutak u kojem ga pratimo u još intenzivnijoj akciji – on trči kroz dvorište, koje je ispunjeno agresivnim psima. Psi laju, jurcaju za njim, ali on ne staje.
Nakon svega, napokon dolazi do trgovine, uzima Juicy sok i kreće natrag kući, još uvijek pod udarima kiše. Sav pokisao, s mokrom odjećom i izmučen, dolazi u sobu svojoj supruzi i veselog lica pruža joj sok.
Međutim, supruga hladno pogleda prema njemu i bez trunke suosjećanja pita: "A nije bilo jabuke?"
Dorina 'Liža'
U reklami vidimo obitelj Kineza, gdje roditelji pokušavaju natjerati svog sina da pojede rižu. Scene su prikazane u tipičnom obiteljskom okruženju, s roditeljima koji su zabrinuti jer njihov sin odbija jesti rižu, što je vrlo često prikazano kao tradicionalni obrok u kineskim obiteljima.
Roditelji u tom trenutku pokušavaju razne metode da ga uvjere i motiviraju da pojede, ali on ostaje tvrdoglav i uporan u svom odbijanju.
Zbunjeni njegovim ponašanjem, roditelji nisu sigurni što dalje poduzeti. I baš kada se situacija čini gotovo beznadnom, sin iznenada izvadi čokoladu Dorina iz džepa i uzbuđeno kaže: „Dorina liža!”
Ovaj trenutak u reklami odmah mijenja ton iz ozbiljnog u komičan. Iznenađenje na licima roditelja još je veće, jer su mislili da će problem s rižom biti glavni fokus, no sin je očigledno pronašao rješenje u svom omiljenom slatkišu.
Coca Cola Zero
Reklama za Coca-Colu Zero bila je vrlo kreativna i zabavna, a istovremeno je imala i nostalgičan element povezivanja sa starim Coca-Cola reklamama.
U reklami su dva jezika prikazana kao glavne "karakteristike", svaka sa svojom osobnošću, a tu je i treći lik – oko.
Radnja reklame počinje tako što oko upita jezike zašto piju Coca-Colu Zero. Jezici, u tom tipičnom animiranom stilu, odgovaraju sa smijehom i humorom, te govore da je Coca-Cola Zero savršen izbor za sve one koji žele uživati u okusu Coca-Cole, ali bez šećera.
Oko, naravno, nije u mogućnosti popiti jer mu nedostaju usta, pa se jezici počinju šaliti na njegov račun - da bi trebao bolje iskoristiti svoj pogled, da "gleda sunce" umjesto da se brine o tome što može piti.