"Za mene, Rimac redefinira električne automobile. Ovo je
besprijekorno, izražajno... Čista snaga, to je pravo osvježenje
za električni automobil", riječi su jednog strastvenog dječaka,
mladog fana Rimčevevih automobila koji nije mogao ljepše opisati
nečiju dugo željenu i naposljetku, ostvarenu viziju.
Očito su i drugi takvog stava jer je Mate
Rimac večeras
na svjetskom izboru u Monacu proglašen Poduzetnikom
godine te tako osvojio najprestižniju svjetsku nagradu za
dostignuća u poduzetništvu koja se dodjeljuje četvrtu godinu
zaredom u Hrvatskoj.
"Nekad čujem da ljudi misle da sam 'zaboravio' odakle sam", izjavio je Mate Rimac još 2015. godine, dok još nije bio upisan u stranice i internetske enciklopedije kao "hrvatski inovator i tvorac prvog hrvatskog električnog automobila".
Tko je Mate Rimac i gdje on puni svoje baterije?
Za sebe kaže da je ponosan Hrvat, rođen u Livnu, odrastao u Frankfurtu i Samoboru. Mate je rođen 1988. godine kao najstarije od troje djece Zdenke i poduzetnika Ivana Rimca. Kasnije su odselili u Njemačku, gdje je njegova majka čistila hotele, a otac radio na gradilištu. Sele se u Samobor 2000. godine gdje su osnovali obiteljsku građevinsku tvrtku. Svojedobno je izjavio da kad god uhvati malo slobodnog vremena, voli otići u svoje rodno mjesto gdje, kako kaže, puni baterije.
U mnogo navrata Mate je priznao da je bio prosječan, ako ne i ispodprosječan učenik, no unatoč tomu, njegova ljubav prema elektronici i automobilima bila je toliko vidljiva da je to prepoznao i njegov profesor Ivan Vlainić, koji ga je poslao na županijsko i državno natjecanje iz elektrotehnike. Mate je osvojio prva mjesta, a onda je nastavio ići po prestižnim natjecanjima inovatora u Belgiji, Njemačkoj, Južnoj Koreji i Švicarskoj te redom osvajao zlatna i srebrna odličja. Završio je studij poduzetničkog menadžmenta na zagrebačkom privatnom veleučilištu VERN'.
Od utrka automobila do šetnje s električnim zvijerima
Prvu inovaciju napravio je kao maturalni rad - radi se o iGlove rukavici koja zamjenjuje miš i tipkovnicu na računalima. S obzirom na već spomenutu ljubav prema automobilima, ne čudi činjenica što se kao dječak budio oko četiri ujutro kako bi gledao utrke Formule 1, a kad je počeo voziti drift utrke sa svojim starim zelenim BMW-om, uslijed incidenta je shvatio da mora realizirati svoju dugogodišnju želju i napraviti automobil na struju. Naime, na Grobniku mu se zapalio benzinski motor.
No nije planirao u to uletjeti "glavom bez obzira" stoga je proučavao iskustva ljudi koji su prije njega prebacili svoje automobile iz benzinskog pogona na struju. Tako je preko interneta nabavljao dijelove za svoj prvi sportski automobil kojeg je sastavljao u obiteljskoj garaži u Samoboru. Godinama je sudjelovao na brojnim uličnim utrkama, a nakon svake vožnje mogao je detektirati slabe točke svog automobila pa bi ga poboljšavao da bude bolji, brži i pouzdaniji. Na jednoj uličnoj utrci 2010. godine njegov električni BMW pobijedio je benzinsku konkurenciju, a samo godinu dana poslije je skinuo pet Guinessovih rekorda za ubrzanje električnih automobila.
Do tada je sve bio hobi, a nakon toga je odlučio napraviti posao. Ostalo je povijest - itekakva.
- Još jedan Rimčev podvig: radio na 'jurilici' od nevjerojatnih 1500 'konja'
- I najbolji mogu učiti od Hrvata: Mate Rimac održao predavanje na američkom Stanfordu
- Svijet oduševljen Rimčevom idejom: 'Sorry, Tesla - najbrži električni auto na svijetu se proizvodi u Hrvatskoj'
- Svjetski mediji luduju za Rimcem: 'Tvrdoglavi Hrvat želi promijeniti svijet!'
- Premijeru se kod Rimca ukazalo čudo: 'Njegov primjer pokazuje da 1+1 u Hrvatskoj mogu biti 3'
- Mate Rimac posjetio ludbreški Ducati: 'Ovakva podrška je od neizmjerne važnosti'
- Tvrtka Mate Rimca izradit će bateriju za novi 'superautomobil' Aston Martina i Red Bulla
- Mate Rimac: 'Mlade treba inspirirati i motivirati, a ne ubijati u pojam rigidnošću i nepotrebnim stvarima'
- Rimca pohvalio i veliki Wall Street Journal: 'Želite auto koji ide suludo brzo? Prijeđite na električni'
- Šire se uz 'malu' pomoć Kineza: Rimac Automobili dobili novo ulaganje od 30 milijuna eura
- Rimčeva tvrtka među deset najbrže rastućih u Srednjoj Europi: 'Ovo mora da je neka masonska zavjera'