HVALA, MI ĆEMO PJEŠICE /

Kažu da se na ovu pistu sposobno spustiti samo pedesetak pilota, a i ti se najprije pomole

Image

Ovdje čak i najmanja kriva procjena može zabiti zrakoplov u obližnje kuće

19.9.2024.
12:36
VOYO logo

Ako je točna informacija koju je u četvrtak prenio New York Post, postoji zračna luka u koju se sposobno uspješno spustiti tek pedesetak pilota na svijetu.

U pitanju je međunarodna zračna luka Paro u Butanu, koja je smještena između planinskih vrhova koji dosežu 5.500 metara te obližnjih rezidencijalnih područja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Predstavlja takav izazov da se smatra najzloglasnijom na svijetu te je nekoliko razloga zašto je tome tako.

Naime, pristajanje na tu pistu zahtijeva posebnu obuku i dokazano znanje o mogućnosti slijetanja bez pomoći radara. Čak i najmanja kriva procjena može zabiti zrakoplov u obližnje kuće.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Zahtjevno je, ali nije tako opasno", izjavio je za CNN kapetan Chimi Dorji iz Druk Aira, lokalnog prijevoznika.

Image
IMA I TOGA /

Sedmeročlana obitelj izašla u čudu iz restorana, taj se račun moralo fotografirati

Image
IMA I TOGA /

Sedmeročlana obitelj izašla u čudu iz restorana, taj se račun moralo fotografirati

"Doduše, u Paru morate jako dobro poznavati lokalni krajolik. Mi to nazivamo i obukom kompetencija. Usto, Paro se nalazi 2.250 metara nadmorske visine što znači da je zrak rjeđi i da to utječe na brzinu letjelice. Vaša stvarna zračna brzina bit će ista, ali vaša će zračna brzina u odnosu na tlo biti puno brža", pojasnio je Dorji.

Ali nije ni to sve. Čak i ako uspijete proći kroz uzak prozor kako biste ispravno sletjeli, postoji još jedan jak faktor u udaljenom azijskom kraljevstvu - vrijeme.

"Nastojimo izbjegavati sve operacije iza podneva jer tada imate mnogo toplinskih vjetrova, jutra su daleko mirnija", naglasio je Dorji i naglasio: “Ovdje imate sjeverozapadne i sjeveroistočne vjetrove koji dolaze s druge strane Kine, ali i razdoblja tijekom kojih kiša pada danima".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Također, budući da od radara nema mnogo koristi, noćni letovi nisu dopušteni ni u kojem trenutku.

"Zračna luka Paro okružena je planinama visokim čak 5500 metara i ima samo jednu pistu duljine 1964 metra. Taj jedinstveni terminal izgrađen je 1999. godine i središte je dva zračna prijevoznika: Bhutan Airlinesa i Druk Aira.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zračna luka Paro toliko je teška za slijetanje da se može koristiti samo u vizualnim meteorološkim uvjetima, a radni sati ograničeni su na dnevne sate, između izlaska i zalaska sunca", naveo je YouTuber Sam Chui, čiju ćete snimku iz pilotske kabine vidjeti u nastavku.

VIDEO MOŽETE POČETI GLEDATI OD DESETE MINUTE

---

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo