Žene u porukama dvostruko više koriste 'smajliće' od muškaraca

Nova hrvatska riječ za 'emoticon' je osjećajnik. Nismo sigurni koliko vas koristi ovu riječ, pa za svaki slučaj ovdje navodimo i sinonime; emotikon, smješko, smajlej...

14.10.2012.
13:53
VOYO logo

Moderna komunikacija preko računala ili smartphonea nezamisliva je bez ovih znakova. Najpoznatiji je sretno lice - "smajlić" koji reprezentira sreću u mnogim dijelovima moderne kulture. Najčešće je prikazan kao žuti krug s dvije crne točke koje predstavljaju oči i jedan crni luk izvijen prema gore koji predstavlja osmijeh. U računalno posredovanoj komunikaciji postoje i mnoge napredne verzije ovog znaka, animacije, a tu su i "emotikoni" koji plaze jezik, peru zube, ispijaju kavu, vježbaju na spravama, ljube se, trče, hrču i sl.

Prema istraživanju koje je provedeno na Sveučilištu Rice u Houstonu, Teksas, žene su dvostruko više od muškaraca sklonije da koriste "smajliće" i druge znakove u tekstualnim porukama koji ukazuju na emocije, bilo da ih šalju putem SMS-a ili e-maila.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nova studija koristila je podatke sa smartphonea muškaraca i žena tijekom razdoblja od šest mjeseci. Analizirano je 124.000 tekstualnih poruka.

Ispitanicima su dati besplatni iPhonei na korištenje u testnom razdoblju, ali oni nisu znali koji će aspekt njihove komunikacije biti proučavan.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Texting", odnosno razmjenjivanje tekstualnih poruka postalo je najpopularnija forma komunikacije u suvremenim društvima. Samo ove godine procjenjuje se da će se širom svijeta razmjeniti oko 8 bilijuna tekstualnih poruka širom svijeta.

"Tekstualno razmjenjivanje poruka ne čini se da zahtjeva toliko mnogo socijalno-emocionalnog konteksta kao druga sredstva neverbalne komunikacije", rekao je Philip Kortum, docent psihologije na Sveučilištu Rice i jedan od autora studije.

Prema njegovim riječima, ovo istraživanje je potvrdilo neka prethodna istraživanja koja kažu da su žene "emocionalno ekspresivnije" od muškaraca u neverbalnoj komunikaciji.

Ukupno su muškarci i žene koristili 74 emotikona, a najzastupljeniji su bili oni koji označavaju sreću, tugu i ogromnu sreću. Prof. Kotum i njegovi kolege ko-autori studije smatraju da su s ovim istraživanjem otvorili uvid u složenu prirodu posredovane komunikacije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Također su izjavili da je potrebno provesti dodatna istraživanja kako bi se još bolje razumjele sve kompleksnosti komunikacije posredovane tehnologijom.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo