Broj novih registracija na najvećem europskom tržištu automobila pao je 8,5 posto u siječnju ove godine na 192.000 vozila, objavila je ovaj tjedan njemačka automobilska udruga VDIK.
Kao posljedica toga inozemni proizvođači konstatirali su da je njemačko tržište u "slabom" stanju.
Prošle godine Njemačka je zabilježila najmanji pad prodaje među vodećim automobilskim tržištima kontinentalne Europe - samo 2,9 posto - s 3,1 milijuna prodanih vozila.
Organizacija VDIK objavila je da bi se potražnja mogla oporaviti ove godine kako njemačko gospodarstvo počne rasti, potvrđujući svoju prognozu od najmanje tri milijuna prodanih automobila ove godine u Njemačkoj.
Ipak, Centar za automobilska istraživanja (CAR) na Sveučilištu Duisburg-Essen objavio je da je skok u prodaji moguć samo zbog sve većih popusta u cijenama od strane proizvođača i trgovaca.
"Njemačko automobilsko tržište će postati raj za kupce u narednim mjesecima", rekao je za Reuters Ferdinand Dudenhöffer iz CAR-a.
Mjesečni indeks ovog Centra koji obuhvaća posebne ponude i popuste koje su odobrili trgovci i proizvođači automobila dosegnuo je najveću razinu u siječnju još od kada je ova organizacija počela objavljivati indeks prije sedam godina.
Što se tiče Francuske, broj novih registracija pao je za 15 posto na najnižu razinu još od siječnja 1997.godine, dok je u Italiji prodaja pala za 17,6 posto.
U Španjolskoj je pad nešto manji - samo 9,6 posto i to zahvaljujući subvencijama.
Nešto drugačije podatke ima organizacija ACEA. Prema podacima ove organizacije sa sjedištem u Bruxellesu, tržište novih automobila u Španjolskoj zabilježilo je pad od 13,4 posto u 2012. godini, dok je u Francuskoj palo za 9,13 posto, a u Italiji za 19,9 posto.
Velika Britanija je rijetka iznimka jer je na ovome tržištu zabilježen rast od 5,3 posto.
Ukupno gledano, europska prodaja dosegla je 2012. najnižu razinu u posljednjih 17 godina kako mjere štednje sve više pritišću kućne proračune, a nezaposlenost odvraća kupce od kupnje novih automobila.