Novi sustav zapravo je dodatna mogućnost već postojećeg sustava otkrivanja i automatskog kočenja, a paket će se zvati Pedestrian and Cyclist Detection with full auto brake (Sustav otkrivanja pješaka i biciklista s funkcijom automatskog kočenja). Dakle, svi automobili opremljeni sustavom otkrivanja pješaka dobit će i mogućnost otkrivanja biciklista, piše Vidiauto.com.
Novi napredni softver, koji brže procesira podatke, povećava mogućnosti postojećeg sustava otkrivanja s ciljem smanjenja broja stradalih biciklista.
Biciklist koji se zatekne u istoj prometnoj traci u kojoj je i vozilo te naglo skrene ispred vozila, situacija je koju novi sustav detekcije pješaka i biciklista može bezbolno riješiti. Ovaj će sustav od sredine svibnja 2013. godine biti dostupan u modelima Volvo V40, S60, V60, XC60, V70, XC70 i S80.
Napredni senzor skenira prostor ispred vozila. Ukoliko biciklist naglo skrene ispred vozila, automatski se pojavljuje upozorenje i automobil sam koči. Naime, brzina automobila ima velik utjecaj na posljedice nesreće, tako da smanjenje brzine prilikom kontakta s biciklistom automatski znači i smanjenje rizika od zadobivanja težih ozljeda.
Sustav se sastoji od radara integriranog u masku hladnjaka te kamere smještene u vrhu vjetrobranskog stakla, iza unutrašnjeg retrovizora i kontrolne jedinice.
Zadatak radara je otkriti predmete ispred vozila i odrediti udaljenost. Kamera potom određuje o čemu se radi. Zahvaljujući dvostrukom vidnom polju radara, razlika između pješaka i biciklista se brzo otkriva. Usto, kamera visoke rezolucije omogućava otkrivanje uzorka kretanja svojstvenog pješacima i biciklistima. Kontrolna jedinica konstantno nadgleda i procjenjuje situaciju u vožnji.
Sustav automatskog kočenja zahtijeva simultani rad radara i kamere kako bi se potvrdilo je li riječ o pješaku ili biciklistu. Ovom naprednom tehnologijom senzora moguće je aktivirati automatsko kočenje u djeliću sekunde.