U članku objavljenom u britanskom Miroru stručnjak tvrdi da su, što se tiče "prljavih razgovora", singl muškarci počeli gnjaviti chatbotove i virtualne asistente.
Ilya Eckstein, šef uprave tvrtke Robin Labs, kaže da ljudi njihovog osobnog virtualnog pomoćnika više puta dnevno koriste za takvu vrstu razgovora, koje zapravo ne bi smjeli voditi sa strojem.
"Prednjače tinejdžeri i vozači kamiona, koji razgovaraju s Robinom 300-ak puta puta dnevno jer su usamljeni i jer im je dosadno", dodao je.
Robin je smišljen kako bi vozačima olakšao pronalazak najbolje rute. Međutim, sada se uglavnom koristi za potpuno drugačije potrebe.
"Osim onih koji žele prljave razgovore, postoje i neki koji žele izgraditi i zadržati dublji odnos. Ti ljudi željni ljubavi koriste virtualne asistente kako bi koketirati ili maštaju o seksualnom robu ili podložnom partneru", rekao je Eckstein za Quartz.
'Kad si se zadnji put seksala?'
Facebook je chatbotove u Facebook Messenger uveo u travnju 2016. godine. Sada tisuće programera iz tvrtki poput Robin Labsa rade na njima.
"Glavni dio inicijalnih upita odnosi se na seksualni život chatbota", rekla je Deborah Harrison, programerka koja radi na Micorsoftovoj Cortani.
Još jedan popularni bot je Appleova Siri, a video Navesti Siri na prljavi razgovor na YouTubeu ima vše od milijun pregleda. Drugi video iz serije, Navesti Siri na prljavi razgovor 2, ima više od dva milijuna pregleda.
'Hej, Siri, kako ljubavni život?'
U posljednje dvije godine drastično je porastao broj "umjetno inteligentnih" osobnih asistenata i botova na raznim operativnim sustavima i mobilnim aplikacijama.
Trenutno samo na Facebook Messengeru postoji više od 11.000 chatbotova koji nude široku paletu jedinstvenih informacijskih usluga.
No, ispada da je većini ljudskih sugovornika na pameti samo seks.
Seksualno uznemiravanje
Inženjeri se muče kako bi ovakve interakcije bile što prirodnije, dok istovremeno moraju suzbijati otvoreno uznemiravanje.
U AI krugovima sada se vodi rasprava bi li se roboti trebali predstavljati kao ljudi ili strojevi, te bi li se na njih uopće trebala primjenjivati spolna razlika.
"Ne mislim da je to što smo se kao industrija složili humanizirati naše botove najbolja stvar koju smo mogli učiniti", kaže Dennis Mortensen iz tvrtke x.ai, koja stoji iza uspješnih botova za upravljanje rasporedom Amy i Andrew Ingram.
Google je namjerno izbjegavao humanizirati svoje botove: Googleov asistent djeluje kao "svenamjenski agent" bez izrazite osobnosti iako je i njegov glas ženski.
Usamljeni Google
No, od velikih tehnoloških tvrtki, Google je u tom pristupu gotovo usamljen. Većina je odlučila predstaviti snažnu ljudsku osobnost s jasnim ženskim glasovima, među kojima su osim Appleove Siri, Amazonova Alexa i Microsoftova Cortana, od kojih samo Siri omogućuje korisniku da se lako prebaci na muški glas.
Mortensen smatra da će ljudi prirodno naginjati humaniziranju botova, sviđalo se to tvrtkama ili ne. Većina njihovih korisnika već se botovima obraća kao "njemu" ili "njoj".
"To se dogodilo preko noći", kaže.
Korisnici također pokazuju jasnu sklonost za suprotnim spolom kada biraju s kojim će botom komunicirati: žene imaju tendenciju birati "Andrewa", dok se muškarci odlučuju za "Amy" – iako oba govore na apsolutno isti način, a obje su skripte napisale programerke x.ai-a.
Druga strana medalje
No, na tržištu je i sve više proizvoda kojima je upravo namjena seksualna konverzacija ili čak interakcija s umjetnom inteligncijom, stoga ne čudi što "zbunjeni" korisnici ne shvaćaju razliku između robota kojem je namjena što uspješnije organizirati raspored sastanaka i obaveza i onih kojima je namjena pružiti malo "utjehe".