Iz programa par-nepar izuzet je javni gradski prijevoz i javne službe te električna i hibridna vozila.
Slične je mjere i prošle godine primijenio glavni francuski grad kad je skočila razina onečišćenja.
U gradu je prošle srijede zabilježen skok koncentracije smoga i kratko vrijeme Pariz je bio najonečišćeniji na svijetu.
Na gradskim ulicama je 750 policajaca koji provjeravaju poštivanje gradonačelničke uredbe o programu par-nepar.
Gradski prijevoz je čitav dan besplatan.
U Hrvatskoj smo također imali vožnju par-nepar i to tijekom mjera štednje nafte u SFRJ zbog Nafnog šoka 1979. Stariji vozači sjetit će se tih ranih 80-tih.
Pariz ipak nije izuzetak. Talijani se protiv onečišćenja također bore vožnjom par-nepar. Vlasti u mnogim gradovima donijele su ovu odluku kao odgovor na opasno visoke razine onečišćenja u zraku.
Početkom ovog mjeseca, znanstvenici s Međunarodnog instituta za primijenjenu analizu sustava predvidili su da će se do 2030. godine mnogi europski gradovi suočiti s razinama onečišćenja zraka koje su daleko iznad granica koje je postavila Svjetska zdravstvena organizacija i Europska unija.
Dok mnogi Europljani danas već žive u zagađenim područjima, ako se ne poduzmu "značajne mjere" za zaustavljanje zagađenja, u mnogim gradovima uvjeti će se znatno pogoršati.
"Zagađenje zraka ima veliki utjecaj na ljudsko zdravlje te doprinosi plućnim i srčanim bolestima", upozoravaju znanstvenici.
Tako bi i smog u Parizu mogao imati razorne posljedice. Naime, kao jedan od najvećih europskih gradova, zagađenje zraka bi potencijalno moglo ugroziti više od 12 milijuna ljudi koliko danas živi u glavnom gradu Francuske i njegovim predgrađima.
Takve visoke razine onečišćenja zraka ipak neće doći kao iznenađenje za većinu Parižana. Dana 17. ožujka 2014. godine Pariz je osvanuo omotan tako gustim smogom koji je bio gori od onog u Pekingu taj dan. Pariške vlasti na to odgovaraju zabranom vožnje polovici od svih automobila u Parizu i uvođenjem besplatnog javnog prijevoza.
Neki smatraju da su te pariške mjere pretjerane, međutim pristalice anti-smog kampanje imaju jak protuargument na svojoj strani. Naime, vanjsko zagađenje zraka krivo je za smrt najmanje 100.000, a prema nekim procjenama, čak 400.000 Europljana svake godine.