Dobro to zna Angeliki Karitsa, koja je ovaj mjesec zatvorila svoj auto-salon s Ferrarijima, jedini u Grčkoj koji prodaje te skupocjene talijanske automobile, jer gotovo dvije godine nije prodala nijedno vozilo.
"Početkom 2012. godine prodali smo jedan 458 Spider, ali nakon toga ništa", rekla je vjerojatno najusamljenija prodavačica u Grčkoj.
U zemlji teško pogođenoj recesijom i nezaposlenošću i tržište automobila proživljava teške dane. Čak je i brodovlasnicima i ostalim bogatašima u ova vremena neugodno paradirati u skupocjenim automobilna.
Prema podacima grčke udruge auto-uvoznika, broj novih automobila registriranih kod ministarstva prometa do srpnja ove godine pao je za više od 75 posto u odnosu na istih sedam mjeseci 2008. godine. Tada je bilo registrirano više od 187 tisuća putničkih vozila, od čega 12 Ferrarija i više od 300 Porschea. Ove godine registrirano je manje od 37.000 automobila, uključujući šest Porschea, ali bez Ferrarija.
Ni banke ih ne žele zaplijeniti
Većina prodanih automobila iz Grčke završava u Albaniji i Gruziji.
"Oni koji su mislili da su bogati i kupovali Porsche Cayenne za 60 tisuća eura sada ih prodaju za oko 16 tisuća eura preko posrednika u zemlje poput Gruzije", kaže Christos Savvides, nekoć ljubitelj automobila koji je postao taksist nakon što je zbog krize izgubio posao u elektronici.
"Otkrili su da su jednostavno preskupi za održavanje. Čak ih ni banke ne žele zaplijeniti jer si više ne mogu priuštiti skladišni prostor", dodaje Savvides.