U policiji podsjećaju da motoristi ne bi trebali olako shvaćati opasnosti u prometu. Moraju razumjeti da su njihovi oktanski ljubimci s dva kotača, kao i sva druga vozila, "opće opasna sredstva", samo što su posljedice nesreća na njima u pravilu teže ozljede ili smrt.
Vozači mopeda i motocikala su prema policijskim podacima sami skrivili većinu najtežih nesreća u kojima su sudjelovali, a najčešći uzrok bila je brzina. Oni su ujedno jedna od najranjivijih skupina sudionika u prometu, što potvrđuje i podatak da je u prometnim nesrećama u kojima sudjeluju mopedi i motocikli poginulo 11,11 posto od ukupnog broja poginulih dok ta vrsta prijevoznih sredstava u ukupnom broju vozila sudjeluju s manje od šest posto.
Nakon brzine motoristi najčešće stradavaju jer ne nose zaštitne kacige, ali i zato što im drugi vozači oduzimaju prednost.
Krajem prošle godine na zagrebačkom je području zabilježeno oko 26 tisuća mopeda i motocikala, njihovi su vozači sudjelovali su u ukupno 472 nesreće, što je 109 nesreća ili 18,76 posto manje u odnosu na 2012.
Iako je u odnosu na 2012. crna statistika smanjena za polovinu prošle je godine stradalo pet vozača motocikala i dva vozača mopeda. Čak pet tih nesreća skrivili su motoristi, a tek za po jednu vozač bicikla i autobusa. Od sedam poginulih motorista trojica nosu nosila kacigu.
Gledajući statistike najčešće greške i prekršaji vozača ostalih vozila koje ugrožavaju motoriste su neprovjeravanje mrtvog kuta, skretanje bez 'žmigavca', oduzimaju prednost na raskrižju te neoprezno otvaranje vrata.