Recesija koja je pogodila svijet dovela je do pada potražnje za novim vozilima. Zbog toga je automobilska industrija prinuđena da proizvedena ili uvezena vozila skladišti na sve većim površinama, a ponekad i na sasvim neobičnim mjestima, piše AlJezeera.
Jedno od takvih mjesta je Nissanova testna staza u Sunderlandu u Velikoj Britaniji. Neprodani automobili parkirani su duž cijele staze.
Zalihe automobila povećane su i u SAD-u, nakon zabilježenog pada prodaje početkom 2014. godine. Prema portalu Automotive News, sva tri domaća proizvođača automobila u mjesec veljaču ušla su sa 100-dnevnim zalihama neprodanih vozila, odnosno brojem automobila koji se proizvede za 100 dana.
Broj neprodanih automobila u toj zemlji najveći je još od 2009., kada je zabilježena najniža točka.
Amerikanci su kupovali novi automobil skoro svake godine, a kad ih je pogodila kriza svoje vozilo drže u garažama i do deset godina. Ta nagla promjena u kupovnoj moći Amerikanaca dovela je do velikih problema najvećih proizvođača automobila na tom kontinentu.
Pad prodaje u SAD-u
Zalihe General Motorsa porasle su za blizu 32.000 vozila početkom 2014., uz pad prodaje od 12 posto u odnosu na prethodnu godinu. To je dovelo do značajnog povećanja uskladištenih novih vozila.
Ford Motor je godinu počeo sa zalihama od 73 dana, da bi u veljači bilježio 107-dnevni inventar. Kod Cryslera taj odnos izgleda 105 prema 79 dana. Da situacija ne bude još katastrofalnija, pomogla je dobra prodaja novog Jeep Cherokeeja, zaključuje portal Automotive News.
Umjesto da vozilima spuste cijenu ili jednostavno unište višak, proizvođači su se odlučili za skladištenje.
Otkriveni mit
Portal Zero Hedge objavio je članak u kojem prenosi informacije i fotografije preuzete sa jednog bloga kako bi otkrio plan automobilske industrije da fingiranjem potražnje opstanu na tržištu.
"Nijedna od ovih fotografija ne prikazuje klasično parkiralište, već planine novih neprodanih automobila. Autoindustrija ne može prestati proizvoditi nove automobile, jer bi morali zatvoriti tvornice i otpustiti desetine hiljada radnika. To bi samo dodatno ojačalo recesiju", objašnjava bloger Vince Lewis.
Ideja je da automobilska industrija neprestano proizvodi nove modele, dok starija neželjena vozila gomilaju na golemim parkiralištima, čije su lokacije otkrivene uz pomoć Google Mapsa.
Međutim, novinari sa stranice Jalopnik tvrde da ova teorija nema smisla.
Oni objašnjavaju da se uglavnom radi o starijim fotografijama, a ova velika "parkirališta" nisu neobična niti neobjašnjiva. Radi se o objektima autokompanija gdje vozila čekaju na transport u trgovine diljem svijeta, a ponekad se na parkiralištima nalazi i po nekoliko hiljada automobila.
Na to dodaju činjenicu da autoindustrija, navodno, nije u krizi i da se novi automobili dobro prodaju, što, ipak, opovrgavaju podaci s početka ove godine.
Luke i odlagališta
Realnost je negdje između. Fotografije stotina automobila koje bilježe Google Maps i različiti fotoservisi predstavljaju luke na kojima su nagomilani automobili koji su uvezeni i koji se ne mogu prodati, kao i odlagališta samih proizvođača automobila.
Uz to, neka skladišta su ispražnjena, a neka su i nakon četiri godine jednako ispunjena.
Beogradski list Press navodi da na svijetu neprodanih automobila ima više nego svih ljudi na svijetu – negdje blizu 10 milijardi.
Dok jedni tvrde da poslije dvije godine stajanja vozila konačno odlaze u historiju, demontiraju se i neki od dijelova se recikliraju, drugi tvrde da proizvođači uvijek pronađu način da se neprodanog automobila riješe po cijeni većoj od one koju dobiju recikliranjem.
U nastavku donosimo mape nekih od ovih odlagališta (Izvor: AlJazeera):
Swindon, Velika Britanija
Sherness, Velika Britanija
Baltimore, SAD
Valencia, Španjolska
Corby, Velika Britanija
Avanmouth, Velika Britanija
Luka Civitavecchia, Italija
http://balkans.aljazeera.net/vijesti/misterija-groblja-novih-automobila