Korisnici će samo trebati reći kratku frazu da pristupe svojim računima, a program će usporediti glas sa snimkom spremljenom pomoću aplikacije.
"Zahvaljujući dijelom i korištenju biometrijskih aplikacija, u stanju smo učiniti bankarsko poslovanje bržim i lakšim za naše korisnike", kaže Jeroen Losekoot, Internet & mobile marketing menadžer u ING banci.
Potrebnu tehnologiju osigurava Nuance, biometrijska kompanija koja se specijalizirala u programima za prepoznavanje govora.
"Postavši prva banka u Nizozemskoj koja je uvrstila glasovnu biometriju u aplikaciju za mobilne bankarske poslove, ING Nizozemska vodi u inovacijama koristeći učinkovito rješenje koje je prirodno i intuitivno", hvali se Robert Weideman, izvršni dopredsjednik i generalni direktor za Nuance-ovog odjela za poduzetništvo.
Osim što olakšava korištenje klijentima, glasovna biometrija ima još jednu prednost - povećava sigurnost. Točno imitiranje glasa druge osobe puno je teže od nabavke kartica i PIN-a. Ipak, i dalje postoji mogućnost snimanja tuđeg glasa.
Unatoč tome, glasovne naredbe postaju sve popularnije u bankarstvu širom svijeta, a razne financijske institucije bez prevelike buke testiraju i uvode slične sigurnosne sustave.
Tako je i ICICI, najveća banka indijskog privatnog setora, lansirala uslugu prepoznavanja glasa krajem svibnja. Dok izvještaj za javnost najavljuje sustav koji 'provjerava klijente koristeći govorne uzorke', usluga se reklamira jednostavnom porukom 'Dovoljno je samo reći zdravo!'.
RT/Tehnoklik.hr