Frankfurtski sajam automobila: Europa se vozi na struju

Ovo je godina električnih automobila.

14.9.2013.
10:59
VOYO logo

Nitko na povogodišnjem sajmu automobila u Frankfurtu vjerojatno neće biti dovoljno hrabar da predvidi kraj brutalnim otkazima i smanjenju proizvodnih kapaciteta proizvođača automobila.

Unatoč tome, postoji mnogo znakova koji upućuju na to da se smanjila nemilosrdna šestogodišnja kriza u prodaji automobila u Europi. U posljednjih nekoliko mjeseci mnoga glavna tržišta su se oporavila i stabilizirala.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nedavni snažan rast cijena dionica proizvođača automobila podcrtava novo povjerenje među investitorima da se industrija ponovno osovljava na noge i da je najgore iza nas.

"Najgore je prošlo", rekao je za BBC Roelant de Waard, šef prodaje i marketinga u Fordu Europe.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Na to je reagirao i Dan Akerson, izvršni direktor General Motorsa izjjavivši za Detroit News da se "na horizontu pojavljuje neko sunce".

"Ja svakodnevno pratim izvješća o dnevnoj prodaji u Europi. Nema sumnje da su se stvari stabilizirale", rekao je on.

Premda je zasada riječ o skromnom rastu, primjerice Moody predviđa rast od 3% u 2014, ipak je to značajno ako se samo sjetimo u kakvom je stanju automobilska industrija bila prije tri i više godina - u Sjedinjenim Državama država je morala spašavati posrnule automobilske divove, dok smo u Europi svjedočili zatvaranju tvornica i otpuštanju radnika.

Ove godine u Frankfurtu je nešto više izlagača. Godine 2011. bilo ih je 1.012, a ove godine ih ima 1.091.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Proizvođači automobila pripremili su više od 150 premijera te premda su jedan dio njih uobičajeni superautomobili popiut Ferrarija i Lamborghinija, Frankfurt je ove godine velika pozornica i za jeftinije, manje, obiteljske automobile, manja sportska vozila i naročito novu generaciju električnih tehnologija.

Ovo je godina električnih automobila, kako piše Economist. I zaista, u Frankufrtu ove godine možete vidjeti rekordni broj hibrida, plug-inova, automobila isključivo na beterijski pogon (BEV) i to u svim veličinama i cjenovnim razredima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Evropski automobilski brendovi zaista imaju razloga da razvijaju električne automobile. Najvažni razlog je rast cijena goriva na tim tržištima. Osim toga, države sve više uvode strikne mjere proizvođačim automobila u pogledu emisije CO2. To naročito pogađa premium proizvođače kao što je Mercedes-Benz koji je ove godine predstavio plug-in verziju svoje luksuzne S-klase.

I drugi se također okreću "zelenim tehnologijama". Toyota je primjerice posvetila cijelu svoju liniju predstavljenu u Frankfurtu paleti automobila na hibridni pogon. Nekih 10 novih vozila ili varijanti iz Volkswagena, najvećeg europskog proizvođača automobila, će biti električne verzije Golfa i Up-a mini. Audi sa svojim Sport Quattro modelom i BMW sa svojim sportskim automobilom i8, također su snažno zakoračili prema električnim tehnologijama.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo