Možemo pretpostaviti kako reagiraju predstavnici zapadnjačkih automobilskih megakorporacija, kada na Auto Showu u Pekingu, odmah pored svojeg godinama razvijanog modela u čiji su dizajn uložili milijune eura, uoče njegova kineskog (nezakonita) blizanca. Sigurno progutaju debelu knedlu, u sebi svašta progrme, ali Kina je veliko i važno tržište, pa su svjesni da je bolje da svoje mišljenje o praksi kopiranja zadrže za sebe.
Na ovogodišnjem sajmu u kineskoj prijestolnici, ipak je zabilježen očiti pad trenda kopiranja zapadnih modela automobila. Tako su se pod blještavim reflektorima očitim kopijama mogli nazvati tek Lifan 320 CVT te DongFengovimodeli HUV i EQ2050 M3D. Možda bi im išlo puno bolje da su osim izgleda kopirali i nazivlje zapadnjačkih modela, no iza nepamtljivih imena kriju se vrlo prepoznatljive konture.
Lifan 320 CVT
Lifan se za svoj model 320 CVT nesuzdržano inspirirao Mini Cooperom, no tako je samo u vizualnom segmentu. Iako linija i trkaća obilježja žele poručiti suprotno, 320 CVT je opremljen ne baš sportskim 1,3 litrenim motorom sposobnim razviti 88 konjskih snaga, a tu je i neispirativni bezstupanjski CVT mjenjač. Kineski dizajneri svoj ne baš zahtijevan posao dizajniranja 'novog' modela okrunili su kopiranjem zaštitnog znaka Minija.
DongFeng HUV i EQ2050 M3D
Dok zapadnjaci polako okreću leđa predimenzioniranim SUV-jevima, čast izuzetcima, Kinezi prepoznaju da će uvijek biti dovoljno kupaca koji zapravo žele tenk, ali spremni su se zadovoljiti i cestovno legalnim alternativama. Stoga su u stvaranju takvog modela inspiraciju potražili, a gdje drugdje, nego nego u tenku među terencima – DongFeng EQ2050 M3D slika je i prilika Hummera H2, a žuta boja karoserije samo naglašava očito. Korak dalje otišli su s modelom HUV gdje su odlučili da samo jedan uzor nije dovoljan, te su posegnu za kopiranjem najboljeg od Hummera H3 i Toyote FJ Cruisera.