Ovi sustavi koji se ugrađuju u automobile omogućavaju vam sve; od ažuriranja statusa na svom Facebook profilu, preko rezervacije zrakoplovnih karata do navigacije kojom se upravlja glasom. Cilj ove primjene tehnologije je da i dalje ostanete povezani sa svijetom dok se vozite u svom limenom ljubimcu.
Brzina tempa razvoja je nevjerojatna, a njezin možda najbolji pokazatelj je zastupljenost koju su proizvođači automobila imali na ovogodišnjem sajmu potrošačke elektronike CES u Las Vegasu.
Kada je Ford prije pet godina predstavio svoj pionirski sustav Sync to je bila velika novost. Ove godine, šest od 10 glavnih proizvođača automobila nastupilo je na sajmu sa štandovima kakve možete vidjeti na sajmovima automobila u Detroitu i Frankfurtu.
Njihova prisutnost naglašava važnost koju povezivanje ima u automobilskom biznisu i ulogu koju će integracija mobilne digitalne tehnologije u automobile imati u budućnosti.
"Sustav Sync je tako postao jedna od glavnih prodajnih značajki za Fordova vozika. I ostali proizvođače žele udio u tome", rekao je za Wired Aaron Bragman, analitičar automobilske industrije iz tvrtke I.H.S. Automotive.
Potrošači također ovo žele. Ova tehnologija je ono što izdvaja veliki broj automobila, posebice za mlađe kupce koji su za povezivost zainteresirani koliko i za potrošnju goriva i karakteristike automobila.
"To je razlog za kupnju", ističe John Waraniak, potpredsjednik za tehnologiju u Specialty Equipmen.
Tvornički ugrađeni sustavi za povezivanje kao što su Fordov Sync, Chryslerov Uconnect ili Audijev Connect koji su ovaj tjedan predstavljeni na sajmu CES doprinijet će prodaji u vrijednosti od 7 milijardi dolara ove godine, prema podacima organizacije Consumer Electronics Association.
Danas već oko 15 posto američkih kućanstava posjeduje vozilo s uređajem za povezivanje i komunikaciju, a analitičari očekuju da će ova brojka u nadolazećim godinama još više rasti.
Sustavi koji se ugrađuju u automobile spajaju se na "oblak" preko Wi-Fi ili 3G mreže. Audi je pak na CES-u objavio da će "uskoro" opremiti svoje automobile s 4G vezom kako bi preko te veze vozačima i putnicima mogao omogućiti streaming glazbe, društveno umrežavanje preko servisa kao što su Facebook ili Yelp i aplikacije poput iHeartRadio i NPR.
Ostale karakteristike ovih sustava su primjerice automatske obavijesti o sudarima, glasovna navigacija, glasovno upravljanje rezervacijama zrakoplovnim kartama ili servisima kao što su rezervacije u restoranima, hotelima, kinima i sl.
Facebook primjerice postaje standardna oprema u paketu pod nazivom Mbrace 2 u Mercedesima. No, Faccebook je samo jedna od aplikacija koja će se prikazivati vozačima Mercedesa. Osim Faceboka, Mercedes planira integrirati u svoj sustav Google, Yelp i druge aplikacije koje posebno prilagođava za prikaz u automobilima.
Možda jednom vidimo i aplikacije u "oblaku" koje rade na vašem automobilu kao što danas rade na vašem smartphoneu. Aplikacije bi nas tako mogle odvesti ne samo do novih odredišta, već i do ugodnije i sigurnije vožnje.
Prethodni članci: arti-201201110288006