Hrvatski vozači ocijenili ceste po kojima voze

Na održavanje lokalnih prometnica u Hrvatskoj je protekle četiri godine otišlo 3,8 milijardi kuna.

13.4.2014.
19:26
VOYO logo

Oko tisuću vozača, od kojih pola živi u nekom od gradova i do posla putuje deset i više kilometara, prema anketi HAK-a nezadovoljno je lokalnim prometnicama. Čak 70 posto misli da su u lošem ili vrlo lošem stanju, prvenstveno zbog rupa i začepljenih odvoda, a onda slabe vidljivosti oznaka na kolniku.

"Dosta je važno reći da su ovi rezultati konzistentni na razini svih regija u Hrvatskoj. Dakle, u ovom brojkama ne iskače niti jedna regija posebno", kaže HAK-ov rukovoditelj sektora članstva Alan Vojvodić. Brojne su i zamjerke na ograničenja u prometu, osobito tzv. 'ležeće policajce.' prema kojima su u pravilu tolerantnije vozačice.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Većina vozača protiv uspornika

"70 posto naših sudionika je bilo protiv uspornika, od čega gotovo polovina snažno protiv njihovih postavljanja što sugerira da su protiv načina na koji se postavljaju. Najnegativniji su stav imali sudionici iz kontinentalnog dijela Hrvatske, a najmanje negativne oni iz Slavonije."

Niz primjera oštećenja ovjesa vozila i ugrožavanja sigurnosti europske prometne stručnjake sve češće okreće drugim načinima usporavanja vožnje. Optičke bijele crte, zvučne i vibracijske traka poznaje i naš Pravilnik o opremi na cesti, no u praksi su 'ležeći policajci' uglavnom pravilo. Struka ne spori da su efikasni, osobito u blizini škola, no profesor Ivan Dadić sa zagrebačkog Prometnog fakulteta upozorava:

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Oko 20 posto tih uspornika je rađen na kvalitetan način. Jedan dio je velika smetnja, a mogu biti kontraproduktivni i uzrokovati prometne nesreće ako vozila prebrzo nalete na njih, nisu dovoljno signalizirani i označeni i ako ih vozači ne očekuju. Tako da bih rekao da imaju više štetnih nego korisnih posljedica, ali na mnogim mjestima imaju i korisnih posljedica", rekao je Dadić.

Inicijativa građana

Lokalne samouprave za uspornike se uglavnom odlučuju na inicijativu građana. A prema ocjeni sudionika HAK-ove ankete, nerijetko mimo jasnih pravila.

"Tehnički zapravo radi o građevinskom objektu, odnosno građevinskim radnjama na cesti. Trebalo bi napraviti studiju utjecaja, trebalo bi jako paziti u izvedbi da se ne pređu gabariti. Određeno je da oni smiju biti najveće visine od 12 centimetara i postoji cijeli niz koji treba zadovoljiti, a to se ne radi nego se postavljaju šakom i kapom", rekao je Vojvodić.

U međuvremenu u kroničnoj besparici veća ulaganja u lokalne ceste teško je očekivati u skorije vrijeme, kao i konačno zbogom 'ležećim policajcima' u nas. Dotad, prof. Dadić za kraj stoga sugerira:

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Postupno odustajati od toga, nastojati da ne bude to moda jer mi često puno stvari koje mogu biti dijelom korisne pretvorimo u modu pa se to onda masovno primjenjuje tamo gdje treba i ne treba", rekao je Dadić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo