U studiji pod nazivom "U potrazi za objašnjenjima: Kako je internet napuhuje procjenjivanje našeg znanja", istraživači su proveli devet različitih eksperimenata koji pokazuju da oni koji uče nešto online osjećaju da su pametniji od onih koji uče iz knjiga ili posredstvom učitelja.
Rezultati su objavljeni u znanstvenom časopisu Journal of Experimental Psychology. Znanstvenici kažu da "pretraživanje interneta za objašnjavajućim znanjem stvara privid kojim ljudi pogrešno miješaju pristup informacijama s vlastitim osobnim razumijevanjem tih informacija".
Uz pomoć funkcionalne magnetne rezonance (MRI) autori studije otkrili su da ljudi koji koriste internet kako bi pronašli neke informacije također promatraju svoje individualne mozgove kao vrlo aktivne.
Jedan od eksperimenata koji je uključen u studiju prikazuje jednu skupinu ljudi kojoj je pokazan odgovor na pitanje putem interneta i drugu skupinu koja je odgovor dobila na listu papira na kojima su bili ispisani isti podaci. Nakon što su pročitali ove informacije, istraživači su ove dvije skupine pitali posve novo pitanje o jednoj sasvim drugoj temi. Unatoč tome da niti jedna skupina nije mogla preko tražilice online pronaći odgovor, ljudi koji su prije pročitali svoje informacije online, vjerovali su da su pametniji od ne-internet skupine ispitanika.
Istraživači su također naglasili da ova pojava potencijalno može pridonijeti kaljenju političkih uvjerenja jer internet pretraga povećava percepciju da je nečiji stav čvršći nego stav njegovog protivnika.
"Internet je takvo snažno okruženje u koje možete unijeti bilo kakvo pitanje, a vi zapravo na dohvat ruke imate pristup svijetu znanja", rekao je za britanski Telegraph voditelj istraživanja Matthew Fisher sa Sveučilišta Yale.
"Postaje sve lakše pobrkati svoje znanje s ovim izvorom. Kad su ljudi zaista sami, oni mogu biti mahnito netočni o tome koliko znaju i koliko su ovisni o internetu."