Kad spomenemo proljetno vrijeme u srcu zime tad nam prvo na um padne Španjolska. A upravo je tamo, na Costa Blanci Toyota predstavila novo izdanje svog SUV bestsellera, RAV4. Toplo vrijeme i prekrasne zavojite ceste uz more, ali i brdima iznad grada omogućili su nam da uživamo u automobilu s kojim Japanci nastavljaju pisati povijest automobilizma.
Toyota Rav4 Hybrid
A Toyota piše jednu novu povijest već skoro 20 godina. Jer, kad god spomenemo hibride – prvo na pamet pada upravo taj proizvođač. S razlogom! Upravo je Toyota prva u svijetu započela velikoserijsku proizvodnju hibrida (Prius, 1997. godine), a od tada je tehnologija koja kombinira benzinski motor, elektromotor i vrlo ugodan CVT mjenjač osvojila garaže više od osam milijuna kupaca diljem svijeta. I svaki taj hibrid – a tijekom vremena pojavilo se više modela iz različitih segmenata – imao je temeljnu zajedničku pretpostavku: bio je to savršen automobil za sve poznate prilike, bilo u gradu ili na otvorenoj cesti. Oni željni avanturizma mogli su birati odličan RAV4, doduše u konvencionalnim izvedbama.
Toyota Rav4 Hybrid
Toyota Rav4 Hybrid
Međutim, Toyota se striktno držala zacrtanog plana o uvođenju hibridnog modela u svaki segment na tržištu, stoga je bilo samo pitanje vremena kada će se pojaviti hibridni RAV4. Taj trenutak je upravo stigao s redizajniram izdanjem aktualne generacije popularnog RAV-a. Dizajn sprijeda donosi veće promjene i vidno je inspiriran novim Aurisom, dok straga zadržava poznate linije te unosi novosti u području svjetala i branika. Unutrašnjost je evolucija prethodnika, uz uvođenje prepoznatljivih plavih instrumenata i detalja koji sugeriraju na hibridni model. Prostora je sasvim dovoljno za pet osoba i njihovu prtljagu, a podignuta je i kvaliteta materijala.
Toyota Rav4 Hybrid
Osim onog očitog golom oku, RAV4 Hybrid unosi brojne tehnološke novosti u svijet Toyotine hibridne tehnologije, čime ćete osvajati terene za koje ste jučer mislili da su neosvojivi sa štedljivim i zelenim hibridom.
Čak 197 KS dobiva se kombiniranjem 2,5-litrenog četverocilindričnog motora (Atkinsonov ciklus) i dva elektromotora – od kojih je jedan smješten na prednjoj, a drugi na stražnjoj osovini čime je na taj način dostupan s „E-Four“ pogonom na sva četiri kotača bez potrebe za središnjim pogonskim vratilom. Time nudi više prostora na stražnjoj klupi, povećanu trakciju na lošim terenima i sposobnost vuče prikolice mase do 1.650 kg. Hibridni pogon kombinirano isporučuje 145 kW/197 KS te posve uglađeno i bez trzaja ubrzava do 100 km/h kroz 8,3 sekunde uz emisije CO2 od 115 g/km. Na testnoj ruti od nekih 120 kilometara proveženih u svim uvjetima prosjek potrošnje bio nam je 5,5 litara za model s prednjim pogonom, odnosno 7,4 litre za verziju E-Four koja je i teža nekih 120 kg.
Toyota Rav4 Hybrid
Kao što se da iščitati, RAV4 Hybrid ne stiže isključivo kao 4x4 model, već i s verzijom koja pogoni samo prednje kotače. E-Four sustav, kako Toyota naziva svoj potpuno električni pogon na sve kotače, omogućuje posve novu razinu ugode u vožnji na svim terenima, a isto tako i nikad veću sposobnost vuče – jer elektromotori kao da jedva čekaju izbaciti sav taj moment, bez ikakve buke.
Pri tome ćete doslovno uživati jer je pogon kontroliran uglađenim e-CVT prijenosom, koji bez trzaja i trenutno prenosi snagu na osovine, a omogućuje razinu ugode u vožnji koja se gotovo ne može usporediti s konvencionalnim pogonom, čak i u slučaju brzih automatskih mjenjača s dvostrukom spojkom.
Na kraju, a do šlaga uopće nismo ni došli, je provjerena pouzdanost koja u stopu prati Toyotine hibride. Već godinama brojni testovi kvalitete i pouzdanosti svrstavaju upravo Toyotine hibride u sam vrh ponude, a dokazi toga stižu iz svih krajeva svijeta. Razlog je jednostavan, a ima ih više: hibridi imaju manje pokretnih dijelova od konvencionalnog pogona (nema spojke niti elektropokretača motora), benzinski motor čak 40% vremena u vožnji je isključen, podmazivanje svih vitalnih dijelova motora vrši prije samog pokretanja i kočioni sustav može imati puno veći radni vijek ukoliko se koristi generatorsko usporavanje (regenerativno kočenje).
Cijene? Bazni benzinski model, RAV4 AWD Active do registracije stoji 245.900 kuna dok su dizeli isključivo s pogonom na prednju osovinu i stoje od 209.900 kn naviše. Hibridna ponuda počinje 259.900 kuna naviše. Limitirana početna serija brojat će 200 primjeraka a svaki model dolazi s jedinstvenom oznakom i brojem.
Uvođenjem hibridne tehnologije u gamu popularnog modela RAV4, Toyota okreće novu stranicu u ponudi hibrida na hrvatskom tržištu i nudi mogućnosti kakve do sada nismo očekivali od jednog hibridnog modela japanske marke.
Okvir: Ponuda motora
Novi hibridni pogon predvodi ponudu EURO 6 motora. Tako trebamo spomenuti i sjajan turbodizelaš koji je Toyota dobila suradnjom s BMW-om, obujma dvije litre koji u verziji s prednjim pogonom i ručnim mjenjačem razvija 105 kW/143 KS i 320 Nm okretnog momenta, dok emisije CO2 zadržava na razinama do 123 g/km. Znatno dorađeni 2,0-litreni benzinski motor s pogonom na sva četiri kotača te izborom ručnog ili automatskog CVT mjenjača sada kombinira 111 kW/151 KS i 195 Nm okretnog momenta, uz emisije CO2 od 149g/km.