HNS je u četvrtak predstavio nove dresove hrvatske nogometne reprezentacije u kojima će nas Vatreni predstavljati na Svjetskom prvenstvu u Kataru. Već su par mjeseci razne specijalizirane stranice nagađale kako će izgledati novi hrvatski dresovi.
Dizajn dresova je manje-više očekivan. U prvom su planu 'kockice', a najveća je promjena na gostujućem dresu činjenica da više nisu gotovo crni već su u dvije nijanse plave boje. Kvadratići se protežu od lijevog ramena prema sredini prsa.
Domaća garnitura je klasična, a upečatljiva je veća bijela površina na prsima te manji kvadratići u odnosu na ono što su Vatreni nosili proteklih godina. Navijači su primijetili kako i dalje spajanje 'kockica' na rukavima nisu suptilno spojene s onima na prsima. Zanimljiv je detalj i font kojim su ispisani brojevi i imena igrača, a on je inspiriran glagoljicom.
'Ne mogu reći ništa loše za ovaj dres, ali ima mjesta za napredak'
Dojmovi navijača su prilično mlaki, ali nas je interesiralo što o dizajnu i izgledu dresa misli struka te smo o toj temi razgovarali s Jurajem Zigmanom.
Kreacije ovog Riječanina su se nosile na crvenim tepisima od Dore i Eurosonga preko MTV Music Awardsa pa do dodjele Grammyja, a uz to je kreirao ovosezonske dresove HNK Rijeka koji su naišli na oduševljenje navijačkog puka kluba s Kvarnera. Sve navedeno ga čini idealnim sugovornikom o ovoj temi.
"Dresovi su generalno uvijek isti, po špranci nekakvoj rađeni. Ne mogu reći ništa loše za ovaj dres, ali mislim da postoji mjesto za napredak. Kvadratići ili kockice tu moraju biti, to je sigurno. Ne možemo izmišljati tu sad nešto novo, jer po cijelom smo svijetu poznati po tome, ali mislim da bi se tu mogli uključiti i hrvatski grafički dizajneri", kazao nam je Zigman odmah na početku razgovora.
"Ne znam kakvi su ugovori, tko dizajnira, ali sam dojma da se to sve radi po nekoj šabloni. To su veliki igrači poput Nikea, ali trebalo bi uz kockice imati neki korijen iz Hrvatske. Trebalo bi uključiti nekog dizajnera iz Hrvatske koji će dati našu viziju. Mišljenja sam da bi trebalo odraditi rebrending koji će napraviti struka s naših prostora, a ne samo uzeti neki Nikeov office čiji grafičari to odrade bez da poznaju naš duh", pojasnio je riječki dizajner.
'Teško je zadovoljiti sve'
Istaknuo je Zigman kako pod pojmom struka misli na grafičke dizajnere.
"Teško je sada iz glave reći što točno bi moglo drugačije bez da se to detaljno razradi i ne želim govoriti što bih ja drugačije, ali bi trebalo biti nešto novo. Svašta se može, ali tu moramo biti jako oprezni. Mislim da bi struka trebala biti uključena. Čak pritom ne mislim da bi to trebali biti modni već grafički dizajneri. Potrebno je taj grafički dio na drugačiji način i mislim da bi trebao to raditi tko bolje poznaje našu filozofiju", jasan je Zigman koji ističe kako bi dres trebao biti pamtljiviji.
Dotaknuli smo se i mlake reakcije domaćih navijača, no Zigman je odmah upozorio kako treba biti realan oko tog pitanje.
"Teško je zadovoljiti sve. Često oni dresovi koji se na prvu ne sviđaju široj populaciji zbog svoje kvalitete ostaju poslije. Ne može se radi samo da se ljudima svidi na prvi dojam već da se zadovolji i struka te da to ima neku dizajnersku vrijednost. Uvijek se držim toga da čak i najružniji dres na svijetu, ako iza njega stoji rezultat i neki trofej imat će mjesto u srcu navijača, ali gledajući sa strane struke moramo težiti da to bude novo i drugačije", konstatirao je ugledni riječki dizajner te je naposljetku sažeo sve u jednu misao.
'Veliko je blago i jako je važan'
"Po meni, kockice moraju biti tu i bilo bi glupo to mijenjati, pogotovo zato što Hrvatska ima malo toga po čemu je zapažena vani. Moramo to njegovati i dići na jednu drugu razinu. Zapravo hrvatski dres je svima vani u svijetu prepoznatljiv i moramo ga dobro razvijati, biti ponosni i vrlo pametno redizajnirati. Veliko je blago i jako je važan", kaže Zigman.
Za kraj se osvrnuo i na klupske dresove i činjenicu da je upravo on u suradnji s nogometnim klubom Rijeka unio dašak svježine u HNL kad govorimo o dresovima.
"Malo klubova ima neke svoje prepoznatljive motive, ali eto Rijeka je među njima. Žao mi je što drugi klubovi ne koriste malo više struku. Ali tu je isti problem. Uzmeš neku veliku kompaniju koja napravi liniju za najveće klubove i među njima napravi i za domaće klubove. Rijeka je tu napravila presedan što se tiče dresova u Hrvatskoj i mislim da će se početi mijenjati po pitanju drugih klubova jer se može", zaključio je.