Najnoviji Teslin model 3 ostaje lukuzni automobil, ali dostupan ljudima. Početna cijena mu je oko 200 tisuća, zbog čega ga je naručilo već više od 130 tisuća ljudi.
Većina u Hrvatskoj ne može si priuštiti kupovinu skupljih modela, ali mogu ga iznajmiti. Pitanje je do kud se s njim može stići?
Električni automobili za sada su pogodni kao drugi automobil u obitelji zbog slabe infrastrukture i premalog broja punionica.
U Hrvatskoj ih je trenutno 87 - sutra se otvara nova u Opatiji. Put do juga upitan je jer ih na autocestama nema. Primjerice do Splita bi bilo potrebno skrenuti u Teslin rodni Smiljan na punionicu i imati sreće s radnim vremenom.
"Od svih vozila na tržištu, ni s jednim ne možete preći tu kilometražu do Splita, osim s Teslom. Naravno pod malo pažljivijim režimom vožnje, do nekakvih 100 km na sat", rekao je Marijan Babić, direktor rent a cara.
Baterija se puni otprilike 3-4 sata, a u brzim punionicama do 45 minuta. Njezin životni vijek također je ograničen. Većina proizvođača uopće ne može zamijeniti baterije.
"Baterije koje se koriste u električnim vozilima su kapaciteta oko 20 kilovat sati ili više, jamstvo od proizvođača je 5 do 8 godina. Nakon završetka vijeka vozila i baterije, dakle treba se reći da moraju otić na servis", pojasnio je voditelj prodaje Dražen Kovačić.
Električni automobili najbolji su prijatelj okoliša i čistog zraka. Fond za Zaštitu okoliša sufinancira kupovinu sa 70 tisuća kuna, a vlasnik je oslobođen plaćanja trošarina.
"Plaćaju isključivo PDV ukoliko su proizvedeni unutar Europske unije, ako se radi o automobilima koji su proizvedeni izvan Eu opet su oslobođeni dodatnih poreza, plaćaju samo PDV i carinu", rekao je Goran Pejić, Centar za vozila Hrvatske.
U Zagrebu ipak ne znaju što s naplatom parkinga. Zagreb parking tvrdi da se na parkiralištaima označenim za eko automobile parking naplaćuje , dok u Gradskom uredu za promet kažu da se parkirna karta ne treba platiti.