LOS ANGELES - U samo 24 sata američki konstruktor električnih automobila Tesla Motors primio je 232.000 rezervacija otkako je predstavio Model 3 namijenjen širokom tržištu, no pred njim su još brojni izazovi kako bi ostvario svoje ambicije.
Vlasnik i utemeljitelj tvrtke, Elon Musk svoj novi model namijenjen masovnoj proizvodnji predstavio je u četvrtak, a rezervacije su pljuštale, svaka uz depozit od 1000 dolara.
Model 3, koji bi se trebao početi isporučivati krajem 2017., po cijeni od 35.000 dolara u osnovnoj verziji, može prijeći 345 kilometara između dva punjenja, a u šest sekundi postići ubrzanje od 97 kilometara na sat.
No Model 3 donosi i promjenu paradigme za kalifornijsku tvrtku Tesla Motors koja je uspjela u 2015. godini uvjeriti 50.000 ljudi da kupe Model S i "crossovers" Model X po cijeni višoj od 70.000 dolara.
Musk je obznanio da da mu je cilj proizvoditi 500.000 vozila na godinu do 2020.
"Tesla treba prijeći na višu razinu kako bi postigao uspjeh u idućem desetljeću", upozorava Stephanie Brinley, stručnjakinja za tržište automobila.
"On neće moći proizvoditi na samo jednom mjestu u svijetu, trebat će uspostaviti mrežu dobavljača i suočiti se s izazovima koje su drugi konstruktori automobila savladavali desetljećima", kaže stručnjak Jean-François Belorgey.
Tvrtka Tesla nije još ostvarila profit, za to će trebati čekati četiri godine, kaže Musk, a dionica Tesle narasla je u petak za 3,40 posto na Wall Streetu.
Tesla tek treba "zadobiti povjerenje potrošača i ulagača", a za to je potrebno da Model 3 bude isporučivan na vrijeme, upozorava Brineley i podsjeća da Tesla u prošlosti baš i nije poštivao rokove.
Model X, komercijaliziran krajem 205., isporučivan je s velikim zakašnjenjima.
Tradicionalni konstruktori neće Muskov uspjeh promatrati prekriženih ruku, pa tako General Motors priprema Chevrolet Bolt, koji bi se trebao po istoj cijeni naći na tržištu godinu dana prije Modela 3.
Ni njemački proizvođači ne žele Tesli prepustiti monopol pa su Audi, BMW i Mercedes obećali početi komercijalizirati krajem desetljeća modele koji nimalo ne onečišćuju okoliš.
Renault i Nissan, koji se hvale da zajedno drže polovicu svjetskog tržišta električnih vozila, pripremaju budući model Leaf.
Sniženje cijene baterija na čemu Musk radi s tvornicom "Gigafactory" bit će preduvjet da se tržište pokrene na svjetskoj razini.