Na konferenciji Money 20/20 u Las Vegasu Mastercard je najavio planove za predstavljanje platforme s elementima umjetne inteligencije – bota koji potrošačima omogućava izvršavanje transakcija, upravljanje financijama i kupnju preko platformi za razmjenu poruka.
Prema istraživanju koje je proveo Gartner[1], do kraja 2016. će preko mobilnih digitalnih asistenata biti provedena online kupnja u vrijednosti gotovo 2 milijarde američkih dolara. Mastercard će razviti botove za svoje partnere – banke i trgovce – koji će koristiti sučelja za chat, razmjenu poruka i prirodan jezik za komunikaciju s potrošačima. Ovo će omogućiti stvaran dijalog, a time i pružanje personaliziranih usluga te bolje korisničko iskustvo.
„U kompaniji Mastercard vjerujemo da razgovori između tvrtki i njihovih potrošača temeljeni na umjetnoj inteligenciji potiču bolje iskustvo korisnika, i to na platformama koje potrošači već koriste“, rekao je Kiki Del Valle, stariji potpredsjednik, Commerce for Every Device, Mastercard. „Mastercard Labs testira integraciju ključnih Mastercard proizvoda i usluga u različite platforme za razmjenu poruka. Ovaj proces prešao je u novu fazu razvoja chatbotova koji su prirodni dio svakodnevice potrošača što će našim partnerima pomoći u poticanju razgovornih poslovnih interakcija.“
Mastercard bot za banke
Bot za banke će približiti Mastercard usluge potrošačima na platformama za razmjenu poruka i učiniti financijske informacije i odluke dijelom njihove svakodnevice. U pilot-fazi, Mastercard surađuje s kompanijom Kasisto koja upravlja brendiranim virtualnim asistentima i pametnim botovima za financijske usluge, a trenutno sudjeluje u programu Mastercard Start Path.
Mastercard bot pokreće KAI Banking, razgovorna platforma na temelju umjetne inteligencije specijalizirana za financijske usluge. Može ispuniti zahtjeve potrošača i rješavati probleme na platformama za razmjenu poruka kao što su Facebook Messenger i SMS. Ovo omogućava financijskim institucijama stvaranje potpuno novog korisničkog iskustva koje je za potrošače jednostavno poput dopisivanja s prijateljima. Početkom sljedeće godine potrošači u SAD-u moći će botu postaviti pitanja o svojim računima, pregledati dosadašnje kupnje, pratiti potrošnju, naučiti više o prednostima za korisnike Mastercard kartica, primiti kontekstualne ponude kroz integraciju s Mastercard Priceless iskustvima i dobiti pomoć s područja financijske pismenosti.
„Uzbuđeni smo zbog partnerstva s kompanijom Mastercard koje će potaknuti razgovornu trgovinu kroz interakciju s korisnicima na platformama na kojima provode svoj digitalni život“, rekao je Zor Gorelov, predsjednik Uprave i osnivač kompanije Kasisto. „Ovaj bot osigurava potpuno novo iskustvo, pružajući prednosti i ponude putem razgovora koji je osoban i kontekstualan. Omogućavamo razgovornu trgovinu bilo kad i bilo gdje – što potrošači i očekuju.“
Mastercard bot za trgovce
Uz Mastercard bot za trgovce potrošači će moći kupovati na platformama za razmjenu poruka i izvršiti checkout preko digitalne usluge Masterpass. Ovaj bot, koji je razvio Mastercard Labs, omogućava korisnicima da započnu jednostavan razgovor s trgovcem i izvrše transakciju bez otvaranja novčanika, posjeta webshopu ili čekanja u redu. Bot funkcionira na različitim područjima – od zračnih luka do maloprodaje – i na različitim platformama za razmjenu poruka.
Kako bi ubrzao razvoj razgovorne trgovine među trgovcima, Mastercard planira pokrenuti eksperimentalni Bot Commerce API na platformi Mastercard Developers tijekom ove godine.
Videozapis o Mastercard botu za banke pogledajte na https://goo.gl/FZf9CK
***