Na edukativnoj konferenciji „Zajedno smo jači!“ održanoj u Zagrebu, svečano su uručena priznanja najistaknutijim sudionicima projekta „Abeceda zdravog odrastanja – Emocionalni razvoj djece“, koji su proteklih šest mjeseci uspješno provodile edukacijska platforma Mliječni Zub i brand Jana.
Projekt se odvijao pod stručnim pokroviteljstvom Ministarstva znanosti i obrazovanja, a bio je strukturiran u tri ključne faze: edukaciju roditelja i odgojitelja, praktični rad u vrtićima te završni nagradni natječaj. Tijekom trajanja programa, 1400 djece iz vrtićkih skupina iz cijele Hrvatske, zajedno sa svojim odgojiteljima, kreiralo je edukativno-kreativne sadržaje i provodilo aktivnosti kako bi naučili prepoznati, izraziti i razumjeti vlastite emocije, što je u današnje izazovno vrijeme od iznimne važnosti.

Prvo mjesto osvojio je Dječji vrtić Ploče, područni objekt Komin, odgojna skupina Gusari, s projektom „Dajem ti ruku“, koji je na posebno nježan i simboličan način prikazao snagu dječjeg suosjećanja i prijateljstva. Drugo mjesto pripalo je Dječjem vrtiću Grigora Viteza iz Zagreba, odgojnoj skupini Medvjedići, s projektom „Malo srce puno emocija“, dok je treće mjesto zauzeo je Dječji vrtić Tratinčica iz Zagreba, odgojna skupina Loptice, s projektom „Emocije u pokretu“.
Ovi projekti svjedoče koliko djeca, kada su okružena sigurnošću i podrškom, mogu duboko osjetiti, razumjeti i izraziti svoje emocije. Posebno je dirnulo koliko su se odgojitelji i roditelji predano uključili, stvarajući zajedno s djecom male svjetove ispunjene razumijevanjem, empatijom i ljubavlju.

„Oduševljeni smo koliko su vrtići, roditelji i djeca s ljubavlju prihvatili ovaj projekt. Vjerujemo da se zdrave navike stvaraju od malih nogu, a emocionalna pismenost upravo je jedna od najvažnijih. Naša kampanja 'Osjeti svoje ja' potiče izražavanje autentičnosti, a kroz ovaj projekt imali smo priliku to prenijeti i najmlađima – na način koji je njima razumljiv, blizak i zabavan.“, izjavila je Jasmina Alijagić, viša brand menadžerica Jane.
Središnji simbol projekta bile su kapljice – mali, šareni likovi koji predstavljaju različite emocije poput sreće, tuge, srama ili ponosa. Kroz slikovnicu „Male kapi od velike važnosti“ i kreativne aktivnosti u vrtićima, djeca su razvijala emocionalnu pismenost na njima blizak i zaigran način. Kroz projekt su roditeljima i odgojiteljima osigurani alati i materijali koji ih podržavaju u stvaranju sigurnog prostora u kojem djeca mogu slobodno izražavati svoje emocije. Na taj način uče prepoznati i nositi se s osjećajima, što je ključan korak u razvoju emocionalne pismenosti i temelj za zdravije i sretnije odrastanje.

„Iznimno smo ponosni što je projekt izazvao veliko zanimanje dječjih vrtića jer je razvoj emocionalnih vještina jedno od ključnih područja koje je potrebno kod djece razvijati već od jasličke dobi. Posebno nas veseli što su se, kao podrška odgojiteljima i stručnim timovima u vrtićima, u projekt vrlo rado uključili i roditelji te šira društvena zajednica, dajući nam vjetar u leđa za nove važne teme odrastanja kojima će se projekt Abeceda zdravog odrastanja nadalje baviti“, istaknula je Daniela Kos, voditeljica platforme Mliječni Zub.
Jana je ovom prigodom lansirala i Jana Kids bočicu s posebnim etiketama na kojima djeca mogu nacrtati svoju superkapljicu i osmisliti njezinu supermoć. Tako je iz perspektive brenda koji je već godinama predan poticanju zdravih navika, ovaj projekt bio je prirodan nastavak misije povezivanja s najmlađima na autentičan i smislen način.
Projekt Abeceda zdravog odrastanja još je jedan primjer koliko se može postići suradnjom stručnjaka, edukatora te brendova i kompanija koji prepoznaju svoju društvenu odgovornost.