Znanstvenici iz Procter&Gamblea, Opće bolnice Massachusetts, Medicinske škole na Harvardu, Sveučilišta Boston te Instituta Dana-Farber osobama uključenima u istraživanje pokazivali su fotografije nenašminkane žene ili žene koja je našminkana u skladu s jednim od tri stila – prirodno, poslovno i glamurozno.
Tijekom prvog kruga, ljudima su prvo pokazivali slike žena različite dobi i etničkog porijekla na 250 milisekundi. U drugom krugu iste su fotografije ljudi mogli promatrati neograničeno dugo. Žene s fotografija su rangirali po sposobnosti, simpatičnosti, privlačnosti i po tome koliko bi im vjerovali.
'Kad smo lica pokazivali vrlo brzo, sve su našminkane žene bolje ocijenjene ', kaže Nancy Etcoff, voditeljica istraživanja iz Opće bolnice Massachusetts.
Međutim, kad su fotografije promatrali neograničeno dugo, promijenili su mišljenje. 'Žene s dramatičnijom šminkom i dalje su im bile jednako simpatične. No, sad su im bile daleko privlačnije i sposobnije. Negativno je tek to što bi im sad poklonili manje povjerenja nego prije', dodala je autorica istraživanja.
Moć lijepog lica ili moć samouvjerenosti?
Naše slike se pojavljuju na društvenim mrežama, stranicama za upoznavanje ili na prijavama za posao, pa bi šminka mogla biti presudna.
'Fenomen je prisutan od rođenja. Čak i novorođenčad i male bebe više vole lijepa lica. Tu je posebno važan efekt kontrasta. Šminka povećava kontrast jer oči postaju izraženije, a usne i obrve imaju veći kontrast', objašnjava prof. Tiffany Field, sa Sveučilišta Miami.
Unatoč istraživanju, stručnjaci preporučuju ženama da se šminkaju u onoj mjeri u kojoj im to odgovara, makar to značilo da uopće ne nanose šminku. 'Studija je potvrdila da je našminkano lice privlačnije, no postoje i drugi načini da djelujete lijepo. Ako ste topli, samouvjereni i puni energije, privlačit ćete druge. Nema ništa privlačnije od žene koja je sigurna u sebe i svoje mišljenje, ona koja ima svoj stil i koja se osjeća ugodno u vlastitoj koži,' kaže Ann Kearney-Cooke, direktorica Cincinnati Psychotherapy Institutea.
Vezani članci:
arti-201107200519006 arti-201107270084006