Petak na SFF-u: O slici žene u indijskoj kinematografiji

Petak na Subversive Film Festivalu, osim dobrih filmova, donosi i dva predavanja u terminima rezerviranim za filmsko-teorijsku školu, Melite Zajc i Premendre Mazumdere.

13.5.2011.
12:14
VOYO logo

Filmski program počinje u 14 sati u kinu Europa s filmom Vodič Vihaya Ananda. Ambiciozna adaptacija čuvenog romana R. K. Narayana , izvorno napisanog na engleskom jeziku, na bujno slikovit način govori o paradoksnim temama, prikazujućui jedan period u razvoju nacije i modernizaciji i društvenim reformama s jedne strane, i svetskih odricanja, i duhovne samosvesti, s druge.

U 19 sati u kinu Tuškanac možete pogledati Jom ili priča jednog naroda. Khalil, griot, pripovijeda dvije priče. Prva je sjećanje na Dierija Dior N'Della koji je ubio francuskog kolonijalnog upravitelja. Kad se zatekne usred akcije odmazde, Dieri Dior N'Della radije digne ruku na sebe nego da se preda. Druga priča slavi Kouru Thiaw, pjevačicu i plesačicu koja je koristila svoje umijeće za agitaciju potlačenih služavki – dok bi nastupala za njihove poslodavce. Obje se priče pripovijedaju za štrajka, kako bi se ohrabrili pravedni. O njihova priči, sugerira nam film, jednog će dana pričati budući grioti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U 23 sata u kinu Europa na redu je Metla, film koji slavi etničku, kulturnu i religijsku raznolikost Nigerije kao veliku snagu nacije u vrijeme kad se ona čini ponajmanje svjesnom iste. Metla je veličanstven film koji kombinira dokumentarne snimke s digitalno montiranim prikazima fantazije i mašte, naraciju iz trećeg lica u offu s pjevanjem, scenama plesa i političkih sastanaka. 'Mitologizirajući', kako bi rekao Barthes, 'mitove' Hollywooda i Bollywooda, ovaj film stvara sublimnu mješavinu mašte i politike, kazujući složenu priču suvremene Nigerije.

Na Filmsko-teorijskoj školi u 17 sati u kinu Europa možete poslušati predavanje Melite Zajc Nollywood: Mitologiziranje mitova.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Predavanje u 19 sati održat će Premendra Mazumder na temu Izmjena slike žene u indijskoj kinematografiji.

Prikazi žena u indijskoj kinematografiji konstruiraju se unutar ovog okvira. Društveno prihvaćene uloge žene kao Kamini (koja zavodi), Bharya (koju hrani i uzdržava muž), Ramani (seksualna partnerica) i Jaya (koja rađa djecu) – konstruirane mitologijom i epovima, modeli su prema kojima se grade slike žena u indijskoj kinematografiji, što se može razložiti: 1. Najvažnije i najvrednije što žena ima njene su fizičke čari; 2. Najbolja je žena tradicionalna domaćica, religiozna, ponizna, zavisna i tolerantna; 3. Svoje sposobnosti, intelekt i zavodničke moći žena smije koristiti samo da bi pronašla i zadržala pravog muškarca; 4. Žena nikad ne bi smjela dominirati nad svojim muškarcem; 5. Ženu se u svim njezinim ulogama družice, supruge, sestre, majke, prijateljice i zavodnice treba razvijati i prema njoj se odnositi samo u kontekstu muškog lika i 6. Ženu se treba definirati ne samo u odnosu prema muškarcu nego i kao ovisnu o muškarcu i njemu podređenu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo