Operatori fiksne i mobilne telefonije u Srbiji, zbog učestale zloupotrebe, u buduće će isključivati sve one koji "preko žice" uznemiravaju druge građane. Da bi ste isključili neželjenog sagovornika potrebno je samo da kao dokaz o uznemiravanju dostavite pet sačuvanih spornih poziva operateru.
Uznemiravajuće SMS poruke i pozive dobija na desetine građana, međutim mali broj njih se odlučuje da "smarače" prijavi kod mobilnih operatera.
- Korisnici mobilne telefonije češće prijavljuju uznemiravanje nego korisnici fiksne telefonije. U slučaju uznemiravanja putem mobilne telefonije, potrebno je da postoji uspostava veze ili sačuvana SMS poruka. Kada se utvrdi da korisnik usluga uznemirava drugu osobu, upućuje mu se opomena. Ukoliko i nakon 15 dana nastavi sa takvim aktivnostima, korisnik se isključuje kako bi bio sprečen da uznemirava druge - kažu u "Telekomu".
Slična praksa je i u "Telenoru" korisnik da bi dokazao da ga neko neželjno i neopravdano zove mora da prikupi per spornih poziva, i da prilikom odlaska u poslovnicu "Telenora" dostavi ličnu kartu i telefonski aparat sa propuštenim pozivima, pišu "Novosti".
Ukoliko vas neko uznemirava sa skrivenog broja, potrebno je da sakupite takva tri poziva, ali isključivo ona na koje ste odgovorili.
Iz korisničkih centara ova dva operatera ističu da je moguće prijaviti i one koji vas uznemiravaju iz susednih zemalja. Odnosno sve korisnike iz mreža u Crnoj Gori i to “M:tel”, “Telenor” i “T-mobajl”, kao i u Republici Srpskoj, za mrežu “M:tel”.