Filmske mutacije dovode nevidljivi film u MSU

Četvrto izdanje Filmskih mutacija: Festivala nevidljivog filma održat će se od 1. do 5. prosinca u zagrebačkom Muzeju suvremene umjetnosti u dvorani Gorgona.

23.11.2010.
16:46
VOYO logo

Filmske mutacije: Festival nevidljivog filma su filmološki projekt o modusima filmskog predstavljanja i tumačenja ili politikama filmskog kustostva, što je i tema ovogodišnjeg programa i simpozija. Govorimo o politikama kao filmskom mnoštvu, o filmu jer se filmsko stoljeće dogodilo, o kustostvu zbog brige o drugom životu starog medija.

Ovogodišnji festival-simpozij uključuje programe i predavanja svjetskih filmologa, Alexandera Horwatha (direktor Austrijskog filmskog muzeja), Olafa Möllera (stalni kustos filmskog festivala u Oberhausenu), Nicole Brenez (profesorica na Sveučilištu Paris III) i Goa Hirasawe (predavač na tokijskom Sveučilištu Meiji-Gakuin) te filmskih autora Lecha Kowalskog i Klausa Wybornyja, koji će potaknuti raspravu i refleksiju o oblicima nekomercijalnog prikazivalaštva te o etici, estetici i politici siromašnog, manjinskog kustostva.

Posljednjih se godina među raspravama o digitalnosti, smrti i mutacijama analognog filma, iščekivanju arhivske i muzejske sudbine filma na celuloidnoj vrpci, izazovima s kojima će se filmski muzeji i arhivi suočiti u digitalnom dobu, utopijskoj ulozi muzeja u odnosu na tržište slika, javlja potreba za redefiniranjem pojma filmskog kustostva. Na simpoziju pod naslovom POLITIKE FILMSKOG KUSTOSTVA, čija će se prva faza održati u subotu 4. prosinca s početkom u 11 sati raspravit ćemo početne teze, povezane s ovogodišnjim filmskim programima, a razmišljanja, izjave i zaključke uključit ćemo u zbornik o odabranim povijesnim i suvremenim modusima filmskog predstavljanja i tumačenja.

U programu Nicole Brenez pod nazivom Postoji li uzaludnija aktivnost od pokazivanja slika otkrit ćete lirski anarhizam u filmovima Pierrea Clémentija, a Lech Kowalski će predstaviti nekoliko radova.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U svojoj Zvučnoj selekciji Alexander Horwath predlaže povijesni obrat unutar nekih povijesti kratkog vremena, aktualizirajući uznemirujuću skrivenost austrijskog redatelja Gerharda Benedikta Friedla čije će filmove 'KNITTELFELD - GRAD BEZ PROŠLOSTI' i 'JE LI WOLFF VON AMERONGEN POČINIO STEČAJNE PRIJESTUPE?’ izložiti unutar povijesne avangarde, a pokazati nam Vigoa i Vertova kao potencijalne nevidljive suvremenike.

Tajne materijalističkog filma otkrit će nam Olaf Möller u programu ekstravagantnog naziva Olafov svijet. Šetnja čudesnim bespućima nekonvencionalne i nekonformističke filmske estetike. Program otvara i temu politke, estetike i etike rada s "nađenim" i arhivskim materijalima: avangardni filmaš Klaus Wyborny predstavit će jednu od svojih POVIJESTI FILMA i održati predavanja o temporalnim strukturama filma i suvremenim adaptacijama ranih oblika filmske naracije.

Go Hirasawa će u svojem program Film & Situacije predstaviti japansko revolucioniranje umjetnosti, od japanske verzije situacionizma u filmu 'INABIN BIJELI ZEC' o najradikalnijoj japanskoj performerskoj neoavangardnoj grupi NULTA DIMENZIJA, koji su svojim golim tijelima i ritualima osvajali urbane prostore 1960-ih, do političke filozofije Masaoa Adachija u filmu 'ZATVORENIK/TERORIST' sa zatvorskim tekstovima Blanquija, Gramscija, Negrija.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Mutacije će otvoriti i blisko pitanje siromašnog, manjinskog kustostva izvedbenih umjetnosti. Petra Zanki i Tea Tupajić trodnevnom će performativnom instalacijom NULTA FAZA - kratkim uvidom u istraživalačku fazu projekta CURATORS' PIECE - predstaviti svoj koncept "osvajanja" zapadnog kustostva.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
savrseni kandidatkinje
NOVE EPIZODE OD PONEDJELJKA DO ČETVRTKA
VOYO logo
Još iz rubrike
Image
USURET USKRSU /

Tomislav Špiček i trener Edo iz 'Života na vagi' pripremaju najslasniju punjenu puretinu