Generalni direktor britanske modne kompanije Next Simon Wolfson smatra kako je rizik od pada potražnje najveći izazov koji je za sobom donijela pandemija koronavirusa te da se svi modni lanci moraju pripremiti za značajno smanjenje prodaje. Na to je opominjao i kada je kriza bila lokalizirana samo na području Kine, piše Novac.hr.
"Bilježimo drastični pad prodaje. Pa ljudi ne žele kupovati robu ni putem interneta jer ju nemaju gdje nositi. Neće valjda u novoj odjeći šetati po kući", rekao je Wolfson.
Ukupni prihodi od prodaje Next grupe u prošloj godini, koji uključuju prodaju u fizičkim trgovinama i online, porasli su za 3,3 posto na 4,36 milijardi funti, izvještava BBC. Od toga je veći rast zabilježen putem online prodaje te je on iznosio 2,14 milijardi funti što je rast od 11,9 posto, dok je dobit kompanije porasla za 0,8 posto na 728,5 milijuna funti.
Pad prodaje od 30 posto
Za razliku od pozitivnih poslovnih rezultata u prošloj godini, kompanija je samo u ožujku ostvarila pad prodaje od 8,8 posto, a najveći udar osjetili su od 15. do 17. ožujka kad je taj pad dosegao razinu od 30 posto.
No, Wolfson je istaknuo kako i dalje postoji dio proizvoda čija potražnja nije pala, a radi se o odjeći za kuću, poput trenirki, pidžama i dječje odjeće.
Slične probleme ima i najveći lanac brze mode, španjolski Inditex, koji u svoj portfelju drži poznate brendove poput Zare, Massimo Duttija i Bershke. Njihova online prodaja kao i ona u trgovinama Zare od početka ožujka pala je za 24 posto zbog čega je kompanija već sada posegnula za financijskim rezervama u iznosu od 287 milijuna eura, piše The Guardian.
Tvrtka je, između ostalog, suspendirala isplatu dividendi dioničarima te će taj novac preusmjeriti na jačanje bilance, a zatvorila je čak 3.785 Zarinih trgovina na 39 tržišta.